kijkhoek tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Goedemiddag ik had even een vraagje. Ik ben van plan een andere tv te kopen. Maar ik wil graag een tv hebben met een grote kijkhoek, dus dat je van de zijkant ook goed beeld hebt. Kan iemand mij raad geven hierover ,want je hebt verschillende
soorten ,ik bedoel LCD,LED enz . Ik wordt daar nooit wijs van, oftewel ik ben een leek op dat gebied. Dus welke zou ik eventueel kunnen kopen??
 
LCD TV kan je niet meer kopen
Plasma ook niet

OLED of AOLED kan wel en is huidige stand van zaken.
4K is nu standaard geworden, 8K is de toekomst (definitie is dat ...)

Je kunt niet meteen een lijn trekken in de kijkhoek dat moet je gewoon uittesten tussen de verschillende merken in de winkel.
Heeft zowel te maken met de technische constructie van het beeldraster en de plaatsing van de LED's als met de reflectie van het scherm.

Eén zaak : laat je niet vangen aan de praatjes dat een curved een grotere kijkhoek zou geven dan een flat ! Dat is nl. niet zo - wel integendeel : je kijkt recht op het middengedeelte en lichtjes schuin op de zijkanten vanuit het midden en dat fenomeen wordt enkel uitgesprokener als je niet meer op de middellijn zit. Een curved is mooi, prettig en ideaal bij groot scherm én mogelijkheid om in het optimale midden te zitten / af te raden als je in brede waaier voor het scherm zit (familie bij elkaar vb.)

Gewoon testen / uitproberen in een winkel die beetje goede omstandigheden aanbiedt vb. alle TV's in een wall met zelfde bron/kanaal of speler erop ...

https://www.consumentenbond.nl/tv/moet-ik-een-curved-tv-kopen
 
Laatst bewerkt:
Als de antiglans wat minder is dan is het beeld onder een grote kijkhoek vaak iets beter maar het nadeel hiervan is dat licht meer weerkaatst in het beeld. Een keuze hierin is afhankelijk van de plek waar de tv komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
https://www.consumentenbond.nl/tv/kopen#no7
Lees het kijkhoek stuk.