kijkhoek tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Goedemiddag ik had even een vraagje. Ik ben van plan een andere tv te kopen. Maar ik wil graag een tv hebben met een grote kijkhoek, dus dat je van de zijkant ook goed beeld hebt. Kan iemand mij raad geven hierover ,want je hebt verschillende
soorten ,ik bedoel LCD,LED enz . Ik wordt daar nooit wijs van, oftewel ik ben een leek op dat gebied. Dus welke zou ik eventueel kunnen kopen??
 
LCD TV kan je niet meer kopen
Plasma ook niet

OLED of AOLED kan wel en is huidige stand van zaken.
4K is nu standaard geworden, 8K is de toekomst (definitie is dat ...)

Je kunt niet meteen een lijn trekken in de kijkhoek dat moet je gewoon uittesten tussen de verschillende merken in de winkel.
Heeft zowel te maken met de technische constructie van het beeldraster en de plaatsing van de LED's als met de reflectie van het scherm.

Eén zaak : laat je niet vangen aan de praatjes dat een curved een grotere kijkhoek zou geven dan een flat ! Dat is nl. niet zo - wel integendeel : je kijkt recht op het middengedeelte en lichtjes schuin op de zijkanten vanuit het midden en dat fenomeen wordt enkel uitgesprokener als je niet meer op de middellijn zit. Een curved is mooi, prettig en ideaal bij groot scherm én mogelijkheid om in het optimale midden te zitten / af te raden als je in brede waaier voor het scherm zit (familie bij elkaar vb.)

Gewoon testen / uitproberen in een winkel die beetje goede omstandigheden aanbiedt vb. alle TV's in een wall met zelfde bron/kanaal of speler erop ...

https://www.consumentenbond.nl/tv/moet-ik-een-curved-tv-kopen
 
Laatst bewerkt:
Als de antiglans wat minder is dan is het beeld onder een grote kijkhoek vaak iets beter maar het nadeel hiervan is dat licht meer weerkaatst in het beeld. Een keuze hierin is afhankelijk van de plek waar de tv komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
https://www.consumentenbond.nl/tv/kopen#no7
Lees het kijkhoek stuk.

OLED of AOLED kan wel en is huidige stand van zaken.....(opmerking van DigiCafee), maar als je lang op 1 zender kijkt brandt bijvoorbeeld het logo in je beeld....
Als je veel wisselt van zender of niet lang aan hebt staan, is het amper een probleem....

Loop eens een grote bibliotheek binnen, vaak ligt de consumentenbondsgids op het tijdschriften plankje en daar achter of onder de oudere nummer, of vraag ze bij balie.

Nu.nl geeft geregeld samenvattingen, maar de consumentenbondsgids geeft meer info uiteraard.


https://www.nu.nl/tech/6043973/gete...evisie-met-een-scherm-van-39-tot-43-inch.html

Het allernieuwste kopen... is eigenlijk zoals vaak .....erg duur...
 
Hoe dan ook... heb je voor het geboden verschil het geld over... als je het uiteraard hebt.....
De keuze is aan de koper, maar het is handig om je er van bewust te zijn hoeveel extra je nu betaalt voor die extra's....
 
ja,dat weet ik. Maar als je nou de hele dag voor de tv gaat hangen dan denk ik dat je zo iets mag hebben. Maar dat doen wij niet .De tv staat niet de hele dag aan. Dus waarom al die extra,s..
 
Bij het aansluiten van een nieuwe tv was de eerste vraag "Welke taal?" en de volgende vraag "Staat de tv thuis of in een winkel?"
Dat gaf bij mij het gevoel dat tv's in een winkel commerciëler worden ingesteld. Wie weet wat het verschil is? Dit als aanvulling op de vraag van TS
 
Al gehoord van Technisch Commercieel winkelmedewerker.
Maar tv's in een winkel commerciëler worden ingesteld nog nooit iets van gemerkt.
 
Heeft volgens mij te maken met de keuze van de ingangsbron ... in een winkel is dat nooit een ISP-aansluiting maar een of andere media source van hoge kwaliteit...
 
Heeft volgens mij te maken met de keuze van de ingangsbron ... in een winkel is dat nooit een ISP-aansluiting maar een of andere media source van hoge kwaliteit...
De tv was bij mij thuis nieuw uit doos en de vraag "thuis of in winkel" was dus bij mij thuis. De ontvanger is aangesloten op de hdmi ingang.
De vraag komt niet van de Ziggo ontvanger maar van de nieuwe Samsung tv. Niets tegen Samsung want de tv is nog steeds in gebruik ;)
 
Laatst bewerkt:
Soms dit effect beogend in de winkel mode?
Instellingen met een wat meer helder/sprankelend beeld .... .en de kleuren met een Amerikaanse inslag... net iets over de top voor Europeanen, waaronder NL-ers... ?
 
magazine.mediamarkt: In de winkel zijn tv's allemaal ingesteld op de demo- ofwel winkelmodus. Deze fabrieksinstelling zorgt niet alleen voor spetterende kleuren, maar ook voor knallende contrasten. En doordat de kleur blauw extra wordt versterkt, lijken parelwitte stranden (en tanden) nog witter dan ze daadwerkelijk zijn.
Ook bij Philips en Sony zie ik de demo modus ;)

Die kleuren in de usa is iets van vroeger met NTSC (never the same color)
 
Laatst bewerkt:
Typisch volksverlakkerij in de winkel.... gênant .... als het er niet bij verteld wordt aan de klant....
 
Laten we er vanuit gaan dat het weer gebeurt bij de Hollanders.
In de winkel naast mijn deur spelen de TV via telenet zoals ze bij mij thuis zouden spelen.
Als er een speelt op demo is voor het surround geluid beter te laten uitkomen.
 
Nee hoor, niet typisch NL (ik zit in BE)... Ga er maar vanuit dat het in alle grote ketens zo gebeurt. Als dat niet zo was zouden de constructeurs die demo-mode ook niet inbouwen in hun toestellen hé ...
Zie overigens niet meteen in wat daar mis mee is.... als je een wagen kiest en koopt verwacht je toch ook niet dat die zich gedraagt, er uit ziet etc... als de blitse bolides die je in reclamefilmpjes over bergen en door dalen en woestijnen ziet racen.
 
Het is daarom juist.... Ik koop nooit electro toestellen in grote ketens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan