Geen jaarlijkse automatische abonnementverlenging met Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello iedereen,

Ik gebruik reeds vele jaren een jaarlijks Norton Antivirus abonnement, dat voor de duidelijkheid niet jaarlijs automatisch wordt verlengd door Norton.
Dit wil ik zo houden, zodat ik niet gebonden ben aan het Norton abonnement. Ik koop mijn licentie productcode altijd in een winkel of in een online webwinkel.
Nu lees ik op de website van Norton.com dat wanneer je de Norton security Deluxe 2020 installeert, je verzocht wordt om jouw bankgegevens in te voeren tijdens de installatie. Na de activering kun je de bankgegevens weer verwijderen wordt er geschreven.
Dit vind ik normaal voor een automatisch jaarlijks abonnement dat je kunt downloaden van Norton.com. Maar als je de Norton security Deluxe 2020 in een winkel koopt, gaat dit liedje niet op volgens mij. Is het juist wat ik schrijf of heb ik het verkeerd begrepen?
Ik heb gechat met de support van Norton.com, maar het was met een chat vertaalmachien,dus een Engelse Norton medewerker. Volgens de verwarrende tekst die hij schreef naar mij op mijn vraag, kon ik alleen begrijpen dat hij steeds aandrong op een jaarlijkse automatische abonnement verbinding. Hij liet blijken dat wanneer je de bankgegevens of creditgegevens niet invult tijdens de installatie, je Norton security Deluxe 2020 niet kon installeren. Is dit juist of heb ik het verkeerd begrepen.
Graag uw advies hierover.
grtz,
gilberto :confused:
 
Dit mag ivm privacywetgeving niet worden meegenomen in de installatie van het software pakket.
Alleen als je online een registratie hebt kan die worden gekoppeld aan je account waar je waarschijnlijk wel je gegevens moet opgeven.
Ik heb geen norton omdat ik het een te zwaar overtrokken belasting heeft je je systeem en belachelijk duur in aanschaf en verlenging.
Andere pakketten doen het evengoed of zelfs beter zijn werk doen als norton.
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren.
 
Ik heb geen norton omdat ik het een te zwaar overtrokken belasting heeft je je systeem en belachelijk duur in aanschaf en verlenging.
De 'overtrokken belasting' en 'belachelijk duur' zijn uitspraken die niet (meer) te onderbouwen zijn en niet berusten op feiten.
In de beginjaren was/vormde Norton inderdaad een te grote belasting voor het systeem, maar dat is al tien jaar niet meer zo. En belachelijk duur klopt ook niet. Wel als je bepaalde sites bezoekt die je proberen, zeg maar op te lichten, maar die sites vind je ook op het platform bol.com waar babyvoeding die in de winkel 5,00 euro kost voor 15,00 euro wordt verkocht. Een sleutel Norton Security (download) koop je tussen de twintig en dertig euro. Een pakket (via post) met papieren sleutel ook dertig euro en dat kan ook 1,5 jaar zijn voor vijf devices.

Zeer verwerpelijk vind ik de gang van zaken rond de automatische verlenging. Ik heb mijn afschuw aan Norton/Symantec medegedeeld via feedback, e-mail en rechtstreeks aan een medewerker. Zodra ik bij installatie mijn bankrekeningnummer moet geven dan stop ik met Norton. Een medewerker heeft mijn installatie gedaan en ik heb geen gegevens verstrekt, gezegd dat ik dat niet wilde en de automatische verlenging kon ik uitzetten in mijn account. Dat heb ik direct gedaan. Wel erg vervelend dat stopzetten omdat ze intimideren de beveiliging stop te zetten, maar dat gebeurd in feite niet.
Het is inderdaad zo dat bij wat in de winkel wordt gekocht deze procedure (opdringen automatische verlenging) ook van toepassing is en wordt opgedrongen. Een zeer verwerpelijke gang van zaken en fout beleid van Symantec.
 
Laatst bewerkt:
Vriendelijk dank voor het antwoord.
Zeer verwerpelijk vind ik de gang van zaken rond de automatische verlenging. Ik heb mijn afschuw aan Norton/Symantec medegedeeld via feedback, e-mail en rechtstreeks aan een medewerker. Ik ben het volmondig eens met Senso. Alles wat hij schrijft is heel juist. Het antivirus programma van Norton/Symantec is veel verlicht in de toepassing voor het installeren en werkt prima. Ik ben er zeer tevreden over, dit was niet zo in de beginjaren, maar toen is er veel kritiek op Norton/Symantec gekomen en hebben ze hun werking drastisch aangepast en verbeterd. Ik heb vandaag gechat met een medewerker van NortonLifeLock en gevraagd, waarom ik mijn kredietgegevens moet invoeren tijdens de installatie van Norton security Deluxe 2020? Hij schrijft en ik citeer: Indien u het voor een jaar wenst aan te schaffen, dient u inderdaad betaalgegevens in te voeren om een aankoop te voltooien. Dit is verplicht en staat vermeld in de verkoopvoorwaarden als je uw product in de winkel koopt. Sinds dit jaar zijn de producten van Norton veranderd van losse pakketten naar abonnementen. Dit betekent bij elk product standaard de automatische verlenging wordt ingeschakeld, zodat u een doorlopend abonnement hebt. Om uw nieuwe product te activeren, is het nodig dat u de betaalgegevens invoert. Bij de aankoop van uw product gaat u automatisch akkoord met de voorwaarden voor de automatische verlenging.
Wenst u het product na de eerste termijn niet te verlengen, kunt u deze service te allen tijde uitschakelen in uw Norton account.
Dit vind ik er over na jaren van trouwe aankoop bij dezelfde leverancier Norton/Symantec. En is het alleen het bankrekeningnummer dat je moet invoeren, of ook de kaart gegevens en klantgegevens? Waarom ook niet jouw pincode!!!En als je alleen jouw bankrekeningnummer moet invoeren, waarom wordt dit dan geëist door Norton/Symantec?
Kunnen ze als ze uw bankrekeningnummer kennen en bezitten, er betalingen mee opeisen?
Graag jullie advies hierover.
grtz,
gilberto :confused:
 
Ik denk dat ze dan het bedrag bij verlenging automatisch (willen) afschrijven! Dus via automatische IC (incasso). Als er dan op de pagina staat 40,- 60,- of 80,- euro heb je daar niets meer over te vertellen en wordt dat bedrag afgeschreven. Zal nog wel meevallen maar ik keur dit principe, deze werkwijze af en zal dan geen gebruik meer maken van Norton en dat zouden alle klanten moeten doen.

Als Norton nu bij jouw nog actief is kies dan een dag of twee voor dat het abonnement verloopt, nieuwe sleutel invoeren dan kom je er wellicht niet mee in aanraking. Ik had de laatste keer wat problemen met de installatie en toen heeft een chatmedewerker mijn pc overgenomen en opnieuw geïnstalleerd en ik hoefde geen bankgegevens in te voeren (heb ik geweigerd) wel moest ik verlenging van het abonnement in mijn account uitschakelen. Dat heb ik al uitgelegd. Pincodes natuurlijk nooit afgeven en ook niet op de pc vastleggen. Dan ben je verloren. Alleen via internetbankieren de koppelingen inloggen van te voren vastleggen en bij inloggen controleren en ook via iDeal altijd checken op slotje (beveiligde verbinding) en groene kleur. Nooit koppelingen in e-mails gebruiken!!!

Bedrijven, instanties, banken, overheid, gemeenten etc. etc. die nog links in e-mails plaatsen zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de hulp.
Vandaag nog eens gechat.
Jesse V: Hallo, u kunt betalen met paypall, credit card en Ideal
gilbert van rumst: Dat vraag ik niet welke bankgegevens moet ik doorgeven? Mijn bankrekeningnummer mijn kaartnummer mijn klantnummer?
Jesse V: Als uw Ideal hebt geselecteerd dan is het uw bankrekeningnummer, uw kaartnummer, en uw bicc code van uw bank.
Jesse V: Als u met credit card hebt betaald is het uw bankkaart nummer CVC nummer, de naam van de kaarthouder.
gilbert van rumst: Wat is CVC?
Jesse V: Dat is de beveiligingscode van uw credit card, die vindt u meestal op de achterkant terug.
gilbert van rumst: Als ik mijn bankgegevens invoer tijdens de installatie van norton security Deluxe 2020,heeft norton dan de toestemming om geld van mijn bankrekening af te halen zonder mijn tussenkomst?
Jesse V: U krijgt daarvan 2 maand op voorhand een email van ons over, uw kaart nummer wordt gebruikt voor de automatische verlenging binnen 1 jaar, u kunt de automatische verlenging ook uitschakelen na activatie, dan worden uw gegevens niet gebruikt, maar zijn nog steeds nodig voor de installatie.
Jesse V: Heeft u nog verdere vragen voor mij alstublieft?
gilbert van rumst: Waarom moet ik nu mijn bankrekening doorgeven aan norton tijdens de installatie?
Jesse V: Voor de automatische verlenging.
Jesse V: Die staat standaard aan bij de installatie van een nieuw product. Vandaar.
gilbert van rumst: oké bedankt voor de uitleg. Nog een prettige dag gewenst.
Jesse V: Ik wens u ook nog een heel prettige dag toe!
Ziezo dat is voldoende voor mij om niet meer verdere aankopen bij Norton/Symantec te doen. Ik betrouw ze voor geen haar, en ja zoals u schrijft kunnen ze de aankoopprijs dan opdrijven zonder dat je er iets kan tegen doen. Het is toch zo dat je een document moet tekenen om toelating te geven, dat ze jouw bankrekeningnummer kunnen gebruiken om geld op te halen bij de bank. Deze toestemming zal natuurlijk in hun verkoop voorwaarden zitten en geldig worden als je uw bankgegevens hebt doorgegeven. En als je uw abonnement niet meer verlengt voor een jaar en dit afvinkt in uw account, dan hebben ze nog altijd de mogelijkheid om aan uw geld te kunnen op de bank met valse voorwendsels. Ik ga eens kijken bij AVG of Kaspersky voor internet security 10 apparaten of ze daar op dezelfde manier te werk gaan.
Grtz,
gilberto :thumb:
 
Afgezien van het "vertrouwen" deugt deze handelwijze niet. Je kunt nog zeggen, uit veiligheidsoverwegingen kies je voor automatische verlenging die de klant altijd snel uit kan zetten. Maar de prijs heb je dan niet meer in de hand. Het is helemaal chantage om de installatie te blokkeren. Je dwingt zo de klant tot het geven van persoonlijke gegevens, dat is zeer verwerpelijk. Als ik het de volgende keer meemaak gebruik ik ook geen Norton meer.

Kijk, ik bepaal zelf wel waar ik mijn product koop, hoeveel ik daarvoor wil betalen en hoe ik betaal. Als Norton bij verlenging zelf een product aanbied tegen een goede prijs en ik kan betalen via iDeal (beveiligde omgeving) is dat prima. Maar daar hebben ze verder mijn gegevens niet bij nodig! Behalve dan een e-mailadres voor de sleutel wellicht.

En die medewerkers zijn dom en hebben niets te vertellen en geen enkele bevoegdheid want veel klanten, jij en ik hebben dit via feedback, e-mail en chat al meerdere keren aangekaart en hun ongenoegen geuit. Maar ze lappen de mening en wensen van klanten volledig aan hun laars! Ik zou zeggen ga zo door Symantec en je verliest veel klanten!

Jij ook bedankt. We laten ons niet voor de gek houden.
 
Laatst bewerkt:
Geen jaarlijkse automatische abonnementsverlenging met Norton

Nogmaals bedankt voor uw toelichting. Met IC (incasso) bedoel je dat ze dan geld kunnen afhalen van uw bankrekening zonder dat je er weet van hebt, want ze beschikken over al uw bankgegevens zoals card nummer, klant nummer en veiligheidscode. We hebben dit jaar toestemming verleend aan onze ziekenbond om het jaarlijkse lidgeld, en het jaarlijkse bedrag voor de algemene ziekenzorg te innen van onze bankinstelling. Blijkbaar betalen veel leden deze jaarlijkse vergoeding niet op tijd, waardoor de mutualiteit zich genoodzaakt voelt om deze manier van betaling toe te passen. Wij hebben daar vooraf onze toestemming voor verleend die ze vroegen om dit te mogen doen. Dus niet op de sluikse wijze die Norton /Symantec toepast. Ik heb gezien bij McAfee dat die ook dezelfde jaarlijkse automatische verlenging opdringen aan de klant. Bij Kaspersky en AVG is dit niet het geval. Je kunt bij Bol.com goedkoop Kaspersky internet security bestellen voor 10 apparaten zowel Windows als Android devices. Ze eisen geen verplichte bankgegevens en sturen je na betaling online een productcode op in jouw e-mailbox. AVG ondersteund blijkbaar alleen Windows apparaten en Mac apparaten, maar geen mobiele apparaten met iOS en Android. Daarom zal ik een licentiecode kopen voor een Kaspersky internet security voor 10 apparaten bij Bol.com. Vorig jaar heb ik ook mijn Norton internet security premium 2019 bij Bol.com besteld. En alles werkte perfekt.
Grtz,
gilberto :thumb:
 
Normaal is voor automatische incasso altijd noodzakelijk dat je toestemming geeft, maar soms krijgen ze het toch voor elkaar om betalingen zonder toestemming om te zetten naar ic. Menzis heeft dat gedaan bij de "eigen bijdrage". Een andere truc is om je te laten betalen voor een andere betaalwijze.

Blijkbaar betalen veel leden deze jaarlijkse vergoeding niet op tijd
Dat is een feit en nog erger een hele hoop mensen betalen helemaal niet en maken wel gebruik van de zorg en mag jij raden wie dat uiteindelijk betaalt. En zorgverzekeraars doen veel te weinig om dat geld van die wanbetalers binnen te halen. Daar zijn wel onderzoeken en cijfers van.

Let wel op dat je prijzen altijd vergelijkt via internet (zoeken). Bol.com is een platform! Daar kunnen alle leveranciers terecht en dus ook "oplichters". Bol.com is niet diegene die de prijzen bepaald maar dat is de leverancier! Ik heb ook begrepen dat de leverancier provisie betaald aan bol.com. Er zijn soms tegenstijdheden op de site. Bol.com zegt geen verzendkosten maar de leverancier brengt wel verzendkosten in rekening. Maar goed, dat is een kwestie van zelf opletten.

Controleer zelf altijd even op Controleer verkopergegevens.
 
Laatst bewerkt:
Geen jaarlijkse automatische abonnementverlenging met Norton

Aan Senso,

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan jij, recht op de man af om deze ongure praktijden die Norton aan de klant opdringt af te wijzen. Mijn Kasperky is besteld voor 65 euro bij bol.com en de leverancier is Goedkoopste Antivirus .nl. Sender account 301082 Goedkoopste Antivirus .nl Hintham 152 -A NL- 5246AK ROSMALEN
Het is een firma die zowel Antivirus producten levert aan Antivirus.nl- Antivirus co.uk- Antiviren software.de- L'antivirus Le moins cher.fr.
Ik was jaren lang zeer tevreden over Norton Symantec, maar de wijze waarop ze nu te werk gaan is onverantwoordelijk en kan absoluut niet door de beugel.
Dat deze heren van Norton zich zo schaamteloos durven opstellen tegenover hun vertrouwde klanten begrijp ik niet.
En de belachelijke verzekering dat je jouw bankgegevens na het invoeren tijdens de installatie van jouw Norton product, weer kunt verwijderen uit jouw account is nog meer onbegrijpelijk. Iedereen weet tenslotte toch dat hun kredietgegevens dan op de server staan van Norton en deze kunnen gebruikt worden naar willekeur.
De topic mag worden gesloten.
grtz,
gilberto :thumb:
 
Topics sluiten doen ze niet zo gauw op Helpmij.nl. 65 euro vind ik veel te duur. Is dat voor één jaar? Zou de volgende keer toch even beter zoeken op internet.

Ja, en het zijn altijd de Chinezen en Russen maar die Amerikanen zijn net zo erg.
 
Thanks.

Ik had eerst gekeken naar Licentie2GO BE, en zag dat er bij de aanbieding van de Norton Internet Security Deluxe 2020 voor 10 apparaten, een doos stond afgebeeld met de aanduiding bovenaan van 5 apparaten. Ik heb contact opgenomen met een e-mailbericht en vroeg waarom er een afbeelding stond met 5 apparaten voor een aanbieding van 10 apparaten. Het antwoord luidde dat ze van de firma Norton Symantec heel moeilijk promotie afbeeldingen kunnen krijgen, en doordat ze minder uitgaven moeten besteden aan promotie middelen op het internet, kunnen ze hun producten goedkoper aanbieden. De kostprijs kwam neer op €55 voor 10 apparaten. Ik betrouwde het niet meer en ik heb dus mijn product bij Goedkoopste Antivirus.nl gekocht. De duurtijd is 1 jaar en voor de Norton Internet Security Deluxe 2020 betaal je ook dezelfde som van 65 euro voor 10 beschermde apparaten. Natuurlijk als Belg ken ik niet zo goed de sfeergeest en de manier waarop de Nederlanders zich opstellen tegenover zeer goedkope aanbiedingen van Antivirus producten en Windows Besturingssystemen zoals Windows Home 10.En wanneer je de reacties leest van veel kopers die zulke goedkope licenties aanschaffen, dan zijn er altijd heel ontevreden opmerkingen te lezen van mensen die zich bedrogen voelen, omdat hun licentie code niet werkt. Dus ik zal nooit de goedkoopste aanbiedingen kopen, ik vertrouw de misleidende goedkope reclame niet.
Ja, en het zijn altijd de Chinezen en Russen maar die Amerikanen zijn net zo erg.
Dat is heel correct en daar stem ik volledig mee in. Door het feit dat de Amerikanen ons bevrijd hebben in de tweede wereldoorlog van het Duitse juk, zien we veel door de vingers over het gedrag van de Amerikanen.
Grtz,
gilberto ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan