Oudere laptop weer sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal hooguit een usb driver zijn die geïnstalleerd wordt, meer niet en dat moet te overleven zijn denk ik dus niet de handdoek in de ring gooien..
Je hebt geen WD software nodig om een HDD te laten werken..
 
Klopt, ik kan hem nu benaderen en het verplaatsen lijkt te lukken, en niet eens zo langzaam, vreemd genoeg.

Dat ding is ook bijna vol. Wat is een slim een goedkoop opslagmedium? Evt. online
 
Google Drive is gratis, volgens mij krijg je 15 Gb gratis..
Zelf gebruik ik die naast Stack ( TransIP ) waar ik een account heb van 1 Tb.
 
Online nooit goed begrepen. Verdien je in een paar maanden terug met device, toch?
 
Een ext. HDD heeft ook niet het eeuwige leven dus ook daar moet je een backup van hebben.. en zelf koop ik nooit een HDD van Seagate.
Zou voor een SSD kiezen , wel iets duurder maar geen bewegende onderdelen meer dus ook val-bestendig ( veel voorkomend probleem bij gesneuvelde ext. HDD's ).
De zin van online / cloud backup..?
Wat denk je dat er van je ext. HDD overblijft als je hut in de hens gaat..? En dan..?
1 backup = geen backup.
 
Ja, duidelijk antwoord, dank.

Het ALLERbelangrijkste staat bij mij inderdaad in Google drive, en daar heb ik zat aan. Risico op brand is zeer gering in NL, dat kan ik wel aan.

SDD is leuk, maar ik ga hooguit 4 x per jaar backuppen, dus dat is prima. Heb de WD besteld. Heb ook een MyBoor 1TB, 10 jaar oud en doet het prima, maar de behuizing is wat crappy. Laten vallen is voor mij geen optie. ;)
 
Wat jij wilt....wat ik je meegaf waren zaken ter overweging, meer niet.
Iedereen is vrij om dat in overweging te nemen of ter zijde te leggen.
Wat ik maar wil zeggen: een ongeluk komt nooit alleen.
In de cloud staan backups van voor mij zeer essentiële zaken zoals juridische correspondentie en verwante email etc. die ik minimaal 10 jaar ter beschikking moet hebben, daarna mag het weg.
Dat is voor mij het doorslaggevende om voor cloud-opslag te kiezen naast het feit dat al deze data ook nog op 2 NASsen binnen het netwerk staat. :thumb:
 
In de cloud staan backups van voor mij zeer essentiële zaken zoals juridische correspondentie en verwante email etc
Ik gebruik eveneens Stack (toen nog gratis). Heerlijk, je kan het op alle computers in huis openen, je kan er altijd en overal bij, en je hebt er geen omkijken naar.
Ik heb alleen geen wachtwoorden etc. erop staan, dat houd ik toch maar apart. Maar al mijn administratie van mijn praktijk, van de websites alles wat nodig is, van zakelijke brieven, facturen etc. staan op Stack. En, ik heb nog een NAS zelf, die hetzelfde erop heeft staan.
 
Laatst bewerkt:
En de overheid kijkt mee. En de meeste veel hackers, als ze handig zijn, en de meeste stagairs binnen dat bedrijf, met een beetje pech. Maar verder een geweldig idee, haha... ;)
 
Wat ik op Stack heb staan (extra backup privé foto's) ... heb ik eerst gezipt met een sterk wachtwoord... ze doen hun best maar daar die hackers...
 
...en dan te bedenken dat waarschijnlijk niemand ooit nog die foto's gaat bekijken... ;)
 
Ik heb het ding toen maar gebruikt voor opslag van foto's, maar die krijg ik er nu bijna niet meer af. 70 GB.
Graag jullie advies. Iig. moeten die foto's eraf, maar niet vooruit te branden. Of is dat juist het probleem? Lijkt me niet, want de schijf is 1 TB.
.
En daarom doe je zelf ook zoveel moeite om de foto's er af te krijgen...
Ik heb wel 4 backups... en die Stack upload gebeurde terwijl ik andere zaken deed.... heeft me minder moeite gekost dat de kunstjes dat je hier aan het proberen bent voor 5000 foto's , ik heb het over >53.000 foto's incl familiearchief ivm genealogie hobby..:cool:.
Het familie onderzoek kan ik naar het naar het CBG overdragen zodat meer mensen er nog wat aan hebben... https://cbg.nl/
 
...en dan te bedenken dat waarschijnlijk niemand ooit nog die foto's gaat bekijken...

En daarom doe je zelf ook zoveel moeite om de foto's er af te krijgen...
hahaha, ja....... ik dacht gelijk hetzelfde!

Peter789, je doet wel een beetje min over de foto's van je dochter ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan