hoe aan windows download te komen (7 of xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
na geexperimenteer met android en linux wil ik weer terug naar windows.

Het gaat om een klein 32 bit atom systeempje met standaard 1 gb ram maar ik heb een kaartje van 2 gb wat ik nog even moet ophalen.
Deze hp mini 110-1100 wordt niet meer ondersteund door HP. Ik kan ook geen windows van hun site downloaden ook al heb ik een product key. En windows verwijst door naar fabrikant.
Ik heb een tiny 7 geprobeerd maar ook daar werd om een product key gevraagd.

Hoe kan ik aan windows 7 komen of XP, misschien in tiny uitvoering?
 
Je hebt de product key toch?
Doe zou je er gewoon voor moeten kunnen gebruiken.
 

Als ik daar mde code invoer geeft ie aan dat ik bij de fabrikant moet zijn. HP doet niets met dingen die ouder dan 10 jaar zijn.


Ik had een andere webiste met tiny 7 die wel om een key vroeg maar deze doet het wel. lijkt. Ik heb wel een internet verbinding maar het lukt niet om met meegeinstalleerde IE op een webiste te komen: IE cannot display the webpage

edit: is verholpen. en is ook gelukt om chrome te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tiny 7 is toch te tiny. Ik kan een voor mij belangrijk programma niet installeren, of niet goed in ieder geval, Logitech media server LMS. Bij het instellen van LMS krijg ik de melding dat vcruntime140.dll mist. Dan moet ik weer andere dingen downloaden en dan krijg ik allemaal foutmeldingen.
Dus wie weet hoe ik gewoon windows 7 kan downloaden?
 

dank, die had ik ook gevonden als oorzaak maar dan kom ik in allerlei foutmeldingen: 800B0109; 800F081F; 80073712;0x80240017 Op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee om alles na te zoeken.

Win 7 Starter misschien iets voor je..?
Let op: Download-link niet gecontroleerd ...

Dank, op het netbook stond ook origineel win7 starter. Maar de download duurt nog 2 uur :confused: dus kan er nog niets over zeggen of ik de key ergens moet invoeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij standaard Windows is dat de standaard oplossing.
Voor tiny dus kennelijk niet.
Dat is overigens wel de set met de juiste DLL.
 
Tiny mist net iets te veel blijkbaar. Maar zeer veel dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dank, die had ik ook gevonden als oorzaak maar dan kom ik in allerlei foutmeldingen: 800B0109; 800F081F; 80073712;0x80240017 Op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee om alles na te zoeken.


Dank, op het netbook stond ook origineel win7 starter. Maar de download duurt nog 2 uur :confused: dus kan er nog niets over zeggen of ik de key ergens moet invoeren.

Het netbookje draait weer op windows 7 starter. Ik heb geen productkey hoeven invoeren. Dus dank voor de link.
(inmiddels ook ram verhoogt van 1 naar 2GB)
Heeft iemand nog tips om de max mogelijke beveiliging in te stellen? Ik heb een abo van eset maar we zitten aan het max aantal pc's.
Op dit moment is die alleen in gebruik met Logitech Media Server. Ik wil nog wel de interne HD en de externe HD die er aan hangt instellen als back up voor sommige mappen op andere computers in het huis netwerk. Ga ik me volgende week in verdiepen.
 
Mooi dat die Starter dus wel draait...:thumb:
Wat beveiliging betreft: ik heb hier op alle 3 de pc's de gratis versie van Kaspersky Security Cloud draaien..
Ieder z'n keus uiteraard ( had voorheen ook 3 pc's licentie voor Eset ) maar ben met Kaspersky uitermate tevreden, licht en top beveiliging.
Meer als dat heb ik niet nodig..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan