Windows opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
163
Beste Helpmij,

Misschien is deze vraag al meerdere malen gesteld, maar ben niet zo goed in dingen nalezen.

Mijn oude computer met een geregistreerde Windows 10 versie wil ik graag aan mijn vriendin geven, het vervelende is dat nu mijn account bij microsoft is aangemeld met alles wat daarbij hoort.
Zo kan ik deze niet weggeven, dus wil ik hem graag schoon afleveren zodat haar gegevens erop kunnen!

Alleen weet ik niet hoe dit moet, waarschijnlijk C: formatteren en dan windows er opnieuw opzetten, maar krijg ik dan niet mijn gegevens weer te zien??

Groetjes
Cowgirl
 
Dat kan ... formatteren en dan bij de installatie niet jouw, maar haar Windows - account gebruiken... Dan is er geen kans dat jouw documenten nog opduiken.

Of je gebruikt een local account, géén MS account, maar dat is natuurlijk je vrije keuze.
 
In de gegeven link bij de vorige post:

De pc opnieuw instellen vanuit Instellingen

"Selecteer de Startknop en vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel.
Herstelinstellingen openen. Selecteer onder Deze pc opnieuw instellen de optie Aan de slag en kies vervolgens een van de opties en/of instellingen in de onderstaande tabel."

Daar de laatste optie Alles verwijderen en met de knop Gegevensverwijdering Aan als ook de programma's moeten verdwijnen.

Lokaal account dat is gewone gebruikers aanmelding en deze optie wordt kleiner en onopvallender weergegeven dan Microsoft account, waarmee je van de cloud en de store gebruik kunt maken maar wat later altijd nog kan.
 
Super bedankt allemaal :thumb:

Ik geloof dat het gelukt is zo niet dan kom ik er nog op terug :D

Groetjes Cowgirl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan