Mailmerge Word en Excel - opmaak behouden (vet en witregels)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ANVDC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2020
Berichten
2
Ik heb al verschillende "oplossingen" vanop het internet geprobeerd maar het lukt mij nog steeds niet om een mailmerge uit te voeren en de opmaak vanuit Excel te behouden.
In de cellen staan stukken tekst in het vet en zijn er ook witlijnen (Alt+enter) maar deze verdwijnen dus bij het samenvoegen.

Kan iemand mij helpen?
 
het lukt mij nog steeds niet om een mailmerge uit te voeren en de opmaak vanuit Excel te behouden.
En daar gaat het internet in al zijn grootheid je ook niet bij helpen :). Het kan namelijk niet. Bij Samenvoegen haal je alleen de gegevens over, nooit de opmaak. Die zul je dus in je Word document zelf moeten instellen. Dat kan uiteraard door het veld een specifieke opmaak te geven; dan krijgt de samengevoegde tekst de opmaak van dat veld.
 
Bij Mailmerge wordt de opmaak volledig gestuurd door het Word-document.
Word haalt tijdens de merge enkel data uit het Excel-bestand, niets anders ... Dus moet je de formattering en layout van het eindresultaat volledig verzorgen aan de Word-kant

[Edit] Gelijktijdig zelfde reaktie van OctaFish, zie ik
 
Spijtig, ik had gehoopt dat het toch zou lukken maar het voordeel is dat ik nu weet dat ik mijn tijd en energie er niet meer moet insteken :)
Mercikes voor de snelle reacties!
 
Het gaat doorgaans in Word ook best snel :). En waarschijnlijk nog beter ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan