Cpu fan draait niet geen beeldsignaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hoi mijn pc start op maar ik krijg geen beeld en de cpu fan draait niet.
Als ik de cpu fan vervang zal het probleem opgelost zijn?
 
Kan ook een los stekkertje zijn.
 
Ik heb die stekker eruit gehaald en op nieuw aangesloten maar nog draait het niet en geen beeld.
 
Ik denk niet dat PHP4U en jij het over dezelfde stekker hebben.
 
Ja ik bedoel het stekkertje van die ventilator op die cpu.
 
Veel computers doen het niet wanneer de fan niet draait. Ze zijn er tegen beveiligd en waarom niet, wanneer het toerental doorgegeven wordt. Dus dat kan de oorzaak zijn van dat de computer nog aan wil maar niets doet. Kunt u in de BIOS komen, wanneer u dat heeft, in dat geval kan meestal een veilig toerental opgegeven worden.

Controleer behalve stekkers, van de fan zelf en van de voeding, die op het moederbord zit, ook of er niet iets tussen de bladen is gekomen, of er stof opeengehoopt achter zit en of je met de vinger de fan helemaal rond kan draaien zonder weerstand te voelen. Daarna zou je de fan er af kunnen halen, meteen een gelegenheid tot schoonmaken van het koelelement, en testen volgens aanwijzingen in de volgende video:

https://www.youtube.com/watch?v=CmYE5Qtda2k

Op het moederbord zitten een paar groepen van wat kleinere condensatoren, check of deze niet bol staan, een losse huls hebben of een niet meer platte bovenkant (meestal een in drieën gedeeld patroon). Verder zou ik dan de spanning van alle stroomvoorziening testen. Hier kan je een multimeter voor gebruiken en een voedingtester stekker waar je de stekkertjes allemaal in steekt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Met deze summiere info , en toch een beetje logisch fout te zoeken ...

Controleer de voeding.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Controleer ook of de videokaart wel goed zin z'n slot zit.
 
Hoi mijn pc start op maar ik krijg geen beeld en de cpu fan draait niet.
Neem aan dat de andere ventilatoren en schijven die gaan draaien jou de indruk geeft dat de PC opstart.

Geen bios beeps? vrees het mobo die het heeft begeven dan.
 
Ik zou de cmos ook willen resetten maar kan nergens de jumper vinden als het goed is moet het ergens bij de batterij zijn. zie foto`sMobo boven.jpgMobo onder.jpgthumbnail_20200716_092931.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo

CR 2032 zit in een voetje gemonteerd ....

Eenvoudig genoeg er uit gehaald om de b.i.o.s. te resetten.


Geen reaktie op eerder gestelde vragen :


"Controleer de voeding." --> ???

"Neem aan dat de andere ventilatoren en schijven die gaan draaien jou de indruk geeft dat de PC opstart." --> ???

Peter
 
Uitbouwen is de volgende strategie want een netwerkkaart of grafische kaart kan een belangrijk deel kortsluiten. Ga dan meteen na of de geheugens in de tweede en vierde bankjes, eerst geplaatst mogen worden. Dit is altijd een pagina van de handleiding.
Zolang je niet weet wat de computer doet zonder batterij zou ik eveneens een nieuwe knoopcel plaatsen. Bij Action zijn het 8 op een kaart voor een Euro bij de kassa. Laat de batterij niet op het moederbord springen.
 
Ik lees geen beperkingen voor het plaatsen van geheugen in bankjes maar dat u slechts twee benut geeft wel de mogelijkheid om de twee eerste (de eerste en derde) te proberen en zet de geheugens dan eens in omgekeerde volgorde. In de volgende afbeelding kan worden bekeken of ze aan de eisen voldoen.

Knipsel geheuigens.JPG

Na het plaatsen van een nieuwe batterij wordt aangeraden om ook Standaard waarden te selecteren en dat eerst op te slaan. Zou u willen resetten dan vindt u de plaats en methode in volgende afbeelding.

Knipsel Reset.JPG
 
Ik heb het gereset volgens Alfred 2 maar nog steeds geen beeld. Ik zal het naar een technische dienst brengen. Alvast bedankt voor alle tips.
 
Als het met deze aanwijzingen nog niet lukt dan is dat het beste, wanneer de kosten daarvan de waarde niet overstijgen. Ik had daarom ook zelf een andere voeding geprobeerd, vooral wanneer die al wat ouder is en niet van bijzondere prestaties of zuinig stroomverbruik. Vaak is de voeding een sluitpost en hebben ze niet het eeuwige leven. Voedingen kan je ook zelf testen. Of je brengt eerst de voeding om te laten testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan