Desktop en Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charis

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
213
Sinds een tijdje floept mijn wifi op mijn desktop er geregeld uit.
Ik heb van verschillende kanten gehoord dat dit niet handig is, maar gezien de plaats van de router en computer in mijn geval wel. Voorheen gaf dit nooit problemen...
Opnieuw opstarten helpt wel, maar dat kun je ook niet altijd doen.

Waar zou dit probleem vandaan kunnen komen? Netwerk/provider of aan PC?

Charis
 
Het zou een kristallen bol vergen om daar iets zinnigs op te zeggen, dat besef je zelf ook wel hé ...

Als enkel je desktop het heeft, terwijl andere toestellen via wifi online blijven, ligt het aan de instellingen van je desktop, op de desktop zelf, hetzij zijn configuratie in de router...
Heb je het met alle toestellen tegelijk dan moet je de router interface eens goed bekijken : DHCP ? Lan settings ?
 
Heb ook geen glazen bol....:confused: :D

Heb zelf niets gewijzigd, of het moet een update zijn geweest?
Andere wifiapparaten doen het hier bij desktop wel.
 
Ik vermoed dat je desktop op dynamische toekenning van IP-adres staat ?
Als dat zo is, wijzig hem eens in fixed IP (wel binnen het bereik van je DHCP settings voor je LAN - zie routerinterface hiervoor) en laat zo eens een paar uur draaien.
Best zet je die fixed IP die je toekent ook in je router als 'reserved' - als je die mogelijkheid hebt. Sommige routers houden dat zelf in de gaten maar vaak moet je de gereserveerde adressen opgeven.
 
Zal waarschijnlijk weer zo'n fijne driver-update via Windows Update geweest zijn.
Dan wordt er een door Microsoft aangepaste driver geïnstalleerd en dat leidt vaak tot problemen.
Kijk in Apparaatbeheer, onder Netwerk-adapters, naar het merk & type WiFi adapter ( Qualcom-Atheros, Intel, Realtek etc ).
Zoek vervolgens via Google naar de meest recente driver voor deze adapter en installeer doe.
Vaak is het daarmee opgelost :thumb:
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, weten we waar het over gaat qua hardware.

En hoe staan de energie instellingen van de WIFI adapter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan