windows 10 automatische updates uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik erger me aan het automatisch downloaden en installeren van de updates voor windows 10, de desktop is dan heel traag, ik wil zelf bepalen wanneer deze updates worden gedownload en geinstalleerd, maar hoe kan ik dat instellen ?
nu verschijnt alleen een venster met opnieuw starten;
w10updates.JPG
 
Zoeken naar "updates onderbreken", dan verschijnt dit scherm:
updates onderbreken.jpg
 
Maar een permanent onderbreken bestaat in Windows 10 niet (meer) ...
Je moet na het verlopen van de periode (die je wel langer kan maken dan 7 dagen) telkens toch de updates laten installeren en/of de periode opnieuw instellen.
 
onderbreken e.d. is mij wel bekend, maar ik wil niet dat wanneer ik b.v. s'morgens om 10 uur de pc aanzet, er meteen windows updates worden gedownload en geinstalleerd, want dan werkt mijn pc heel traag, ik zou zelf willen bepalen wanneer gedownload en geinstalleerd word....................of is dit niet (meer) mogelijk ?
 
Ik vrees van niet ... tenzij je met de Microsoft Update service begint te rommelen ...
Iemand anders hier ervaring daarmee wat er gebeurt als je de service op 'disabled' zet en dan terug enabled op moment dat het je uit komt en je even tijd hebt ?
 
Je kan updates automatisch een maand uitstellen. Dus dan regel je de updates op een gepland tijdstip. Dat doe je via Windows Update en verder naar beneden scrollen, Geavanceerde opties kiezen.

Verder kan je instellen dat er geen updates worden aangeboden voor software van derden, de drivers en stuurprogramma's en andere software van Microsoft.

Als u opnieuw opstart wanneer een notificatie icon komt dan hoeft er niet te worden geupdate als u 's morgens begint en wat anders te doen hebt.

Windows zal bij iedere verandering op de schijf weer beginnen met de Windows Search Indexing service, voor snellere zoekopdrachten. Deze achtergrondprocessen kan u in ieder geval uitschakelen en vaak is er een virusscanner actief die enkele minuten na het opstarten en bij iedere verandering een systeem belastende scan van de hele schijf doet, zoek dit eens uit en kies eventueel een andere.

Bovendien kan je de bandbreedte voor updaten zelf instellen bij Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Delivery optimization > Geavanceerde opties. Nuttig voor wanneer u een wat tragere PC heeft.

U kan gerust proberen om de service uit te schakelen. Zoek dan services.msc bij Start en zet Windows update service op uit of handmatig. Zoek dan zelf naar beveiligingsupdates wanneer het u uitkomt.
 
Je kan updates automatisch een maand uitstellen. Dus dan regel je de updates op een gepland tijdstip. Dat doe je via Windows Update en verder naar beneden scrollen, Geavanceerde opties kiezen.

Verder kan je instellen dat er geen updates worden aangeboden voor software van derden, de drivers en stuurprogramma's en andere software van Microsoft.

Als u opnieuw opstart wanneer een notificatie icon komt dan hoeft er niet te worden geupdate als u 's morgens begint en wat anders te doen hebt.

Windows zal bij iedere verandering op de schijf weer beginnen met de Windows Search Indexing service, voor snellere zoekopdrachten. Deze achtergrondprocessen kan u in ieder geval uitschakelen en vaak is er een virusscanner actief die enkele minuten na het opstarten en bij iedere verandering een systeem belastende scan van de hele schijf doet, zoek dit eens uit en kies eventueel een andere.

Bovendien kan je de bandbreedte voor updaten zelf instellen bij Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Delivery optimization > Geavanceerde opties. Nuttig voor wanneer u een wat tragere PC heeft.

U kan gerust proberen om de service uit te schakelen. Zoek dan services.msc bij Start en zet Windows update service op uit of handmatig. Zoek dan zelf naar beveiligingsupdates wanneer het u uitkomt.

dank voor de info, hier kan ik wat mee :)

https://www.remosoftware.com/info/nl/automatische-updates-uitschakelen-windows-10/

Zet de service op manual, kun je zelf de update beginnen wanneer het uitkomt.

Voor de drivers is dit wel handig, kun je de drivers van de chipsetbakker gebruiken.
https://support.microsoft.com/nl-nl...t-a-driver-update-from-reinstalling-in-window

dank voor de info
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij staat: Gebruikstijden automatisch aanpassen voor dit apparaat... op Uit
Gebruikstijden 08:00 tot 17:00
Heb verder geen problemen met updaten. Kijk zelf af en toe of er updates zijn en dan worden ze gedownload en geïnstalleerd.
Denk dat de snelheid sterk afhankelijk is van de processor. Heb zelf i7 CPU en dat gaat allemaal vrij vlot.
 
@senso Zo ook bij mij, maar realiseer je wel dat die setting van gebruikstijden alleen het herstarten beinvloed. De ganse download en het eerste deel van de installatie gebeurt sowieso ook tijdens je gebruiksuren. En mensen met trage systemen hebben daar dan idd. heel wat hinder van...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan