Wie adviseert mij bij externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Seagate heeft niet mijn voorkeur - Western Digital is beter, maar duurder ...
 
Onderaan het blad : 3x WD ... eerste is draagbaar, andere 2 eerder los, maar niet meteen om in je zak te stoppen.
100 Euro voor 4TB is toch een faire prijs ...
 
Sluit één van beide postings even af, of de antwoorden gaan in alle richtingen !

Ten gronde : er is niet bijster veel verschil tussen deze WD schijven, maar ze zijn anders verpakt. De echt draagbare is plat uitgevoerd en lichter, de andere in desktop case.
Verschil kan hem in de voeding zitten ...

Best de specs eens doornemen en je eigen mening opmaken, op basis van wat je ermee wil doen. Uit de vorige post begrijp ik dat je vooral opslag wil op je huis- of ander kantoor en dan zou ik niet meteen naar de lichte uitvoering grijpen.
 
Zeker CoolBlue, ben daar vorige week super geholpen in de winkel met lastige technische vraag!
 
OK ... bekijk eens die link uit vorige post dan (ik heb ongeveer dezelfde van een paar jaar geleden )
 
Slechte ervaringen met een aantal WD's. HET USB deel van de controller wordt te warm en na verloop van tijd is die stuk. Daarbovenop blijkt dan dat ze een custom HD controller bordje hebben gebruikt waardoor je de schijf niet even zomaar nog kunt uitlezen via een pc of losse behuizing. Weet niet zeker of alle WD's dit hebben.
 
Heb een MyBook met aparte voeding en die is in verhouding met andere externe HDD's langzamer. Vind ik ook onhandig qua vorm. Gebruik al jaren MyPassport en Elements portable 1 en 2 TB en die zijn niet kapot te krijgen.
 
Lijkt me vooral een impressie hoor ! Elements is de low-end van WD / Passport is de light en portable van WD / MyBook is de stevige, high end van WD.
Intern ongeveer dezelfde schijven qua build : anders qua voeding en aansturing.

Het enige echte nadeel van een MyBook is dat hij traag tot spinnen komt uit de energy spaarstand... maar dus ook laag zit in energieconsumptie op momenten dat je hem niet aanspreekt.
Ik gebruik zo"n oudere MyBook al jaaaaren als een soort NAS-achtige opslag van louter bestanden (heeft uiteraard geen OS of DSM ...)
 
Ik heb de WD teruggestuurd: het ding werd niet of slecht herkend en zei dan dat het niet goed was aangesloten. Seagate Extension 4 TB gekocht. Vraag me af of ik er goed aan gedaan heb, maar goed... Jullie mening?

Wordt herkend, maar da's dan ook alles. Geen meegeleverde software.

Hoe maak ik nu complete backup computer? Welke gratis software helpt mij daarbij?

Dank.
 
Schijf bekijken in Schijfbeheer, eventueel initialiseren, formatteren en schijfletter toewijzen.
Backup maken kan o.a. met deze tools.
Heb zelf goede ervaringen met Macrium Reflect als het om "gratis" gaat.
Zelf gebruik ik Acronis voor het maken van een complete schijf-image maar dat is niet gratis.
 
Wordt herkend, maar da's dan ook alles.
Wat moet er nog meer gebeuren dan? Meestal zijn ze klaar voor gebruik, anders staat het in post 19 wat er moet gebeuren en meegeleverde tools bij de schijf heb je niet nodig, ik gebruik ze nooit. Heb zelf ook een Seagate en werkt goed. Encryptie (beveiliging) kun je uitvoeren met de meeste back-upsoftware al gaat dat vaak langzamer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan