Vergelijken van 2 frontends

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
465
Hallo forum-leden,

Ik heb 2 versie van eenzelfde access-front-end database. In beiden kunnen aaanpassingen gebeurd zijn, die eigenlijk enkel in de meest recente hadden moeten gebeuren.

Is er een makkelijke manier om de verschillen tussen de 2 bestanden in kaart te brengen? Welke tabellen, queries, formulieren, rapporten, macro's, modules en classes zijn er bijgekomen en/of weggelaten en welke verschillen zijn er tussen bestaande tabellen, queries, formulieren, rapporten, macro's, modules en classes.

Graag hoor ik van jullie! Bedankt alvast!
 
Ik snap je vraag niet helemaal; doorgaans is een Frontend gekoppeld met een Backend waar de tabellen in staan. Elke Frontend zou dan in dezelfde Backend moeten muteren. Hoe de FE is ingericht, doet dan dus niks af aan de data.
 
Als je twee FE's met elkaar wilt vergelijjken die aan dezelfde BE hangen, kun je wel in de MSysObjects kijken naar de Wijzigingsdatum bijvoorbeeld. Wellicht kun je daar wat mee. Daar kun je dan niet altijd uit halen of een object is aangepast, maar je kunt al een hoop objecten uitsluiten.
 
Via Database Tools -> documenter kan je gedetailleerde info opvragen ivm alle objecten in je database
 
Dag Octafish,

Er is een FE die op het netwerk staat en deze is door een collega lokaal gekopieerd en hij is gestart met het aanbrengen van wijzigingen. Ondertussen gaat het om een ex-collega en weet ik niet wat hij wel en niet gedaan heeft.

Mijn vraag is dus hoe kan ik makkelijk in kaart krijgen wat er allemaal gewijzigd is. Wat tabellen betreft kan het inderdaad enkel over tabellen gaan die toegevoegd en/of verwijderd zijn.

Ik kan inderdaad beide FE's openen en kijken of er meer of minder tabellen in staan en bij lokale tabellen kan ik het aantal velden en type van velden gaan bekijken maar dit is monniken-werk en als je dit dan ook nog eens moet doen voor queries, formulieren (met vba-code), rapporten, macro's, modules en classes...... ben je wel even bezig en de kans op fouten!

Vandaar mijn vraag!
 
Dan zou ik zeggen: koppel in één van de twee db's de systeemtabellen uit de andere db, en maak een query op basis van de tabel MSysObjects. Hierin filter je dan op tabellen, queries, formulieren en rapporten. Deze twee tabellen koppel je dan bijvoorbeeld op het ID (zal hetzelfde zijn, neem ik aan als de ene FE een kopie is van de ander) en dan vergelijk je de datums in het veld [DateUpdate]. Dan heb je de mutatiedatum getackeld: objecten die niet identiek zijn, zijn ergens gemuteerd. Kan natuurlijk ook zijn dat je zélf mutaties hebt aangebracht... Maar wellicht dat een > of < criterium daar dan nog duidelijkheid in kan verschaffen.
 
@Noella: dan krijg je een boekwerk van twee databases die je moet doorworstelen. Lijkt mij niet handig in dit geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan