Outlook 2016 opstarten zonder account?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe computer en daar Office 2016 geïnstalleerd.
Nu wil ik echter outlook opstarten maar dan moet ik direct een account invoeren.
Kan ik outlook niet opstarten zonder een account?

Bedankt voor de hulp
 
Als je een paar keer op annuleren of zo klikt wordt op een gegeven moment de vraag gesteld of je wilt opstarten zonder account.
 
Bij mij deed Outlook dat laatst wel op die manier.
Zal wel weer een versie of build verschil zijn dan.
 
En wat zou je dan willen doen met een lege Outlook?
 
Zelf even een Outlook profiel toevoegen met desnoods fake gegevens via configuratiescherm-mail (Microsoft Outlook 2016). Daarna start Outlook wel.
 
Heb ik met Outlook 2016 ook geprobeerd om een archief pst te bekijken.... kan helaas echt niet...
Tis bij Outlook er allemaal gericht om fouten van onervaren gebruikers te voorkomen en die dwangbuis kom je niet uit, als je wel ervaren bent en even zoiets als een archief pst even bekijken wil.... MS gaat er blijkbaar vanuit dat als je Office hebt ... je ook hun Outlook gebruikt.... mooi niet .. al 20 jaar niet.
Op het werk met integratie met van alles binnen de company ... toen vond ik dat laatste nog wel vaak handig, maar ook niet altijd.

Maar als iemand weet hoe dat wel moet... zoals de TS het wil.

PS: de import van mijn pst in enkele andere programma's vond ik niet altijd een succes, dus uiteindelijk heb ik tijdelijk mijn Hotmail account op de lokale Outlook gezet.
Het vervelende is.... dat Windows vervolgens denkt dat je altijd Outlook wilt gebruiken... dus je moet alles wat met mail te maken heeft als koppeling weer terugzetten zoals je het had... er wordt niets gevraagd mag Outlook dit wel....

@RogerS:
Fake gegevens invullen?..... ik kwam niet door de controle van Outlook 2016 heen.... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen...?
 
Laatst bewerkt:
Snap niet precies waar je probleem zit :

  1. installeer je Outlook en geef een bestaand mailadres op - gelijk welk dat je toch al gebruikt ...
  2. copieer je PST in de daartoe nodige folder
  3. herstart je Outlook en je PST zal zichtbaar worden
  4. doe wat je wil doen
  5. verwijder de eerste account uit je outlook configuratie / sluit het of desinstalleer het indien slechts eenmalig nodig
 
Als je zo begint volgens jouw procedure ... en je hebt nog niet bij de account settings in kunnen stellen dat je mail van de door jou voorgestelde actie uitvoert.. en per ongeluk haalt Outlook je mail binnen... dan veegt ie je hele account leeg...
en bij punt 1 van jou kom ik niet verder als ik geen wachtwoord invul..... dus als de mail per ongeluk opgehaald word... het wachtwoord heeft outlook al.... dus weg online mail als je nog niet aan de setting "mail op de server laten staan" toe was gekomen....
Das heel vervelend als je alleen maar ff een pst wilt bekijken en je de hele mail omgeving eerst moet inrichten daarvoor...
Ik heb dit probleem al vaker waargenomen links en rechts.

Tuurlijk: Tis totaal geen rocket science en het kan... mits.... .........maar daar ging het niet om.
Bij andere mail programma's kan ik er voor kiezen om geen wachtwoord in te vullen en dan heb je zulke problemen nooit.
 
Laatst bewerkt:
je eerste bezwaar kan je opheffen door een IMAP account te gebruiken, alle mail blijft dan beschikbaar op de server ...
Of je opent je mailclient die je nu gebruikt en haalt alle mail binnen.
Dan doe je je ding in de nieuwe Outlook - zal al wreed moeten lukken dat er dan mail binnenkomt op die paar minuten en als dat zo is zie je ze toch staan in die Outlook en kan je ze lezen (en zelfs doorsturen als je wil)

Of je maakt even een GMail account aan die je met niemand deelt en die gooi je nadien weer weg ...
 
Dacht je dat ik zoveel overhoop ga halen... echt niet....
Je hebt het over een ervaren iemand die direct weet wat ie wil, dit zijn zulke omwegen voor even een testje... no way...
Maar als je goed las had ik het al opgelost....:cool: Gelukkig heb ik niet per ongeluk de mail opgehaald...
 
@Route99. Zie mijn post #6. Gewoon een faek outlookprofiel toevoegen via het configuratiescherm. Zal Outlook wel miepen bij het opstarten, maar voor de rest kun je gewoon je .pst openen.
 
Bij mij kon ik hem niet naar "volgende" krijgen....
Stopte ik het proces en startte ik Outlook weer...liep ik daar weer vast.
 
Klopt, zie ik nu. Die route loopt ook dood.
Ik zou het een volgende keer prettig vinden dat je wel schrijft dat je mijn ervaring nog niet getest had...
Want dit (b)lijkt nu dus een unchecked antwoord.... zo komt het bij mij binnen....
Wil graag met de discussie mee doen, maar niet zo....
Gewoon een faek outlookprofiel toevoegen via het configuratiescherm

Wel bedankt voor de tip, wist dat er Outlook command-line opties waren, maar deze kende ik nog niet. Staat ook niet bij MS info.
Geldt overigens niet voor alle Outlook 2016 versies, zie:
https://www.msoutlook.info/question/using-outlook-without-an-email-account
Meer cmd line optie:
https://www.howto-outlook.com/howto/commandlineswitches.htm
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik kan niet voor ieder antwoord op iedere vraag een volledig testscenario opzetten met exact gelijke versies en dan uitproberen of alles nog exact hetzelfde werkt. In dit geval ging ik er even van uit dat e.e.a. nog steeds werkte als voorheen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan