Batchfile met copy naar c:\Program Files (x86)\ wil niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Met de opdracht copy file.naam "c:\Program Files (x86)\*.*" lukt het niet om het betreffende file te kopiëren. Toegang geweigerd. heet het dan.
" " staat er omdat spaties in de plaats van bestemming staan.
Dat de toegang geweigerd wordt naar deze directory vind ik niet verrassend, maar ik heb geen idee hoe ik de pc kan overtuigen dat het wel moet gebeuren.
Is er iemand met voldoende overtuigingskracht? Zal wel iets met rechten zijn, maar dan schieten mijn woorden tekort.

Alvast bedankt.

Rob
 
Uiteraard iets met rechten.
Maar ik vraag me af waarom je bestanden in die map zou willen zetten.
 
Voer cmd als administrator uit.
 
@alphamax
Jep, dat zal het zijn. Ik wist het wel dat ik ergens niet aan dacht.:eek:
Ga het direct uitproberen.

Werkt perfect, alleen... Hoe kan ik een batchfile standaard als administrator uitvoeren en niet eerst nog via de rechter muisknop als administrator uitvoeren moet kiezen.
Is verder nu geen echt probleem meer, maar handig zou het zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel lukken inderdaad, maar ik vraag me nog steeds af waarom je bestanden in die map zou willen zetten.
 
Een bepaalde dll wordt soms verwijderd.:evil: Dan kopieer ik hem er weer in en het loopt weer perfect. False Positive.
 
Wel een vreemde dan want in die map hoort niks anders te staan mappen, geen bestanden.
 
Heb je ook weer gelijk. Het staat nog een paar mappen dieper.
 
Hoe kan ik een batchfile standaard als administrator uitvoeren
Even een snelkoppeling maken naar de batch file. Tabblad > Snelkoppeling > Rechtsonder > Geavanceerd > Als administrator uitvoeren aanvinken > OK
 
Laatst bewerkt:
Door welk programma wordt dat dll-bestand dan verwijderd..?
Neem aan je virusscanner aangezien je het over een "false positive" hebt..
Dan kun je dat bestand toch als uitzondering kenmerken in je AV, dan wordt het met rust gelaten..
Hoef je ook niet met zo'n batch-file te gaan lopen rotzooien....
Snap niet waarom je het moeilijk doet als het makkelijk kan...:rolleyes:
 
@Senso
Bedankt voor de tip.
@scraphead
Soms wordt het gedetecteerd, soms niet. Ik kan de wetmatigheid nog niet ontdekken.
Dit is voor mij nu de gemakkelijkere oplossing.
 
Heeft niks met "wetmatigheid" te maken...
De reden waarom het betreffende bestand verwijderd wordt is helemaal niet belangrijk.
Jij wilt dat niet en je wilt dat het bestand blijft staan.
Dan is eerder genoemde uitzondering de oplossing, het wordt niet meer verwijderd en maakt die batch-file dus compleet overbodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan