MsgBox zonder OK-knop en met een timer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RmdRnd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2020
Berichten
4
Voor mijn privé administratie heb ik in Excel-VBA code geschreven die dat uitvoert.
Nou zou ik graag een mogelijkheid willen hebben om aan het begin van die procedure een melding in beeld te krijgen die daar een aantal seconden in beeld blijft zonder dat ik daarna op een OK-knop hoef te klikken en dat VBA ondertussen gewoon verder gaat met de procedure.
Het zou nog mooier zijn dat deze melding vanzelf verdwijnt op het moment dat aan het einde van de procedure de melding verschijnt (deze wel met een OK-knop) dat de procedure klaar is.
Zie het voorbeeld:
Code:
Sub Administratie()
    MsgBox "Melding zonder knoppen."
    ' Doe de administratie.
    MsgBox "De administratie is weer helemaal Up To Date"
End Sub
 
De 3 in de code zijn de seconden.
Code:
sub administratie()
 CreateObject("WScript.Shell").Popup "Melding zonder knoppen die na drie seconden verdwijnt.", 3, "Up-to-date", vbCritical
end sub
 
Nou zou ik graag een mogelijkheid willen hebben om aan het begin van die procedure een melding in beeld te krijgen die daar een aantal seconden in beeld blijft zonder dat ik daarna op een OK-knop hoef te klikken en dat VBA ondertussen gewoon verder gaat met de procedure.

Volgens mij gaat de VBA ondertussen niet verder zolang dat bericht in beeld is.
 
"ondertussen"

Dat klopt, en daar zal niet een code iets aan veranderen met een Msgbox.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal het ongetwijfeld een Userform zijn.
 
Uiteraard.
En doet exact wat TS vroeg.
 
Een Message <> MsgBox. ;)
 
Klopt, maar dat staat los van de vraag om de Message een aantal seconden in beeld te laten zien terwijl de VBA verder gewoon zijn werk doet.
Maar TS was al happy dus kennelijk was die opmerking in z'n OP overbodig.
 
Laatst bewerkt:
Deze uitbreiding is perfect.
Ik had mijzelf nog niet bedacht dat een melding ook via een UserForm uitgevoerd kan worden. Vandaar in eerste instantie mijn vraag met MsgBox.
Ook heel hartelijk bedankt!
 
Dank je wel voor deze extra toegift!
Ik ben er echt heel erg blij mee en ga daar zeker verder mee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan