Nadelen Deep Sleep modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikebaa

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
63
Goedemorgen,

Ik hoop dat ik in het Windows forum juist zit, anders hoor ik het graag en verplaats ik deze post uiteraard.

Mijn USB poorten blijven stroom geven als ik mijn PC uitzet. Hierdoor blijven mijn toetsenbord, muis en draadloze (QI) telefoonlader licht geven. Naast het stroomverbruik (al zal dit meevallen gezien het LED is), is de hoeveelheid licht vervelend. Ik heb al intensief Google gebruikt en zie wat verschillende meningen hierover, maar dit schijnt vrij vaak voor te komen. Ik heb 3 oplossingen gevonden:
1. In Windows snel starten uitschakelen, heeft helaas geen effect
2. Met de knop op de PC de PC helemaal uit zetten (of stekker uit stopcontact), wordt echter afgeraden en is voor mij eigenlijk ook niet de meest optimale oplossing
3. Via de BIOS uitzetten

Dit laatste kan door Deep Sleep modus in te schakelen. In de Bios zelf staat echter dat het afgeraden wordt om Deep Sleep in te schakelen vanwege mogelijk stabiliteitsproblemen. Er staat helaas niet bij wat deze stabiliteit problemen inhouden en ook op Google kan ik geen sluitend antwoord vinden. Daarom mijn vraag: kan het kwaad om Deep Sleep aan te zetten/ wordt het systeem hiermee inderdaad instabieler?

Alvast bedankt!
 
Zal wel een verschil van inzicht / mening zijn van de leverancier van de UEFI software,,
Ik heb een Gigabyte moederbord met UEFI maar bij mij staat zo'n melding er niet.
Ik heb deze functie gewoon aangezet en ik sluit mijn pc elke dag volledig af, nooit een probleem maar ik gebruik dan ook nooit enige vorm van spaar- of slaapstand omdat mijn ervaring leert dat juist dát problemen oplevert.
Daarbij heb ik helemaal niks met enige eco- of milieu overweging, die halve Euro / jaar betaal ik gewoon...
 
Bedankt voor de reactie! Die halve euro per jaar maakt me inderdaad ook niet uit, het gaat me meer om het licht. Vooral de QI lader geeft nogal wat licht af.

Als het geen kwaad kan dat lijkt ik Deep Sleep ook gewoon aanstaan. Is volgens mij de makkelijkste oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan