Access in de ontwerp modus starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
121
Ik wil een oudere Db starten in access 2016 in de ontwerp modus dat gaat niet.
Weet iemand een oplossing?
BvD Geert
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Als je met 'een oudere db' een db in mdb format bedoelt, kun je die normaliter prima openen in de nieuwe versies, en kun je ook in de ontwerpmodus komen van alle objecten. Dus wat is precies het probleem?
 
Bedankt voor je reactie.
Het is een .mdb gemaakt in access ik denk office xp
Wanneer ik probeer de openen (office 2016) met shift /enter dan krijg ik wil je starten in de veilige modus.
 
Dat kan. Maar kun je de db ook gewoon openen? Of start-ie gelijk beveiligd met formulieren etc.? In dat geval moet je denk ik een nieuwe db maken, en de tabellen, queries, formulieren etc. importeren.
 
Opent normaal met de waarschuwing dat je niet meer terug kan naar de oude als je wijzigingen maakt.
Ik denk dat het helaas een nieuwe maken wordt en dan de gegevens importeren.
Bedankt voor je advies.
 
Die waarschuwing is logisch, en zou ik ook verder gewoon opvolgen. De kans dat je nog lang met oudere Office versies kan werken neemt met de dag af. En dan is upgraden naar de accdb versies helemaal geen slecht idee. Niet elke wijziging heeft overigens consequenties voor het format. Dus je moet de waarschuwing met een korreltje zout nemen.
 
Het is wel wennen met de voor mij een nieuw access.
Wanneer ik problemen heb dan kom ik weer op het forum.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.
 
Ik gebruik access 3 maanden per jaar als ik op de camping verblijf, dus blijft het steeds weer het geheugen op frissen (80jaar)
Op mijn eigen computer office 2016
Op de camping 2019 (moet ik er nog opzetten)
Ik hoop dat er geen verschil in zit.
 
Niet heel veel verschil, maar wellicht verschillende bibliotheken. En dan kan je in de problemen geraken met de oudere versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan