• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

projectadministratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indus

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2017
Berichten
27
beste mensen,

ik heb een aantal bestanden met opdrachtnummers en omschrijvingen. ik zou dit graag willen automatiseren zodat je automatisch opdrachtnummers gegenereerd krijgt. bijgevoegd een bestand als voorbeeld.

mvg
indus
 

Bijlagen

  • voorbeeld projectadministratie.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 62
Lekker kort van stof.

Moet het een lijst worden met invulvelden (blauwe blok)? --> VBA.
Waar moet het gegenereerde nummer komen te staan?
Zijn er volgnummers? 001, 002, 003 etc.?

Samenstellen kan bijv. met:
Code:
=B3&B5&B4&"001"
Maar ik denk dat je wat anders zoekt... toelichting graag.
 
dank je wel voor je reactie. ik vind het lastig om alles in een keer goed te omschrijven omdat dit meer een test is om te kijken of het werkt.

het moet in principe een invoerblad worden en in een tabel gepost worden.

ik denk inderdaad dat het met vba gedaan moet worden. echter heb ik dat nooit mezelf aangeleerd.

ik hoop dat het wat duidelijker is. laat anders maar weten welke informatie ontbreekt
 
Werk het resultaat van een aantal projecten eens uit in de tabel. Het voorbeeld is wel erg summier.
 
Beste mensen,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd.

Ik heb het uitgewerkt. Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Het zou mooi zijn als iemand dit in vba kan coderen.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag
 

Bijlagen

  • voorbeeld projectadministratie.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 49
Tot zover komt er geen VBA aan te pas, want absoluut niet nodig ...
Wat wil je verder zien gebeuren ?
 

Bijlagen

  • voorbeeld projectadministratie.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 54
Tot zover komt er geen VBA aan te pas, want absoluut niet nodig ...
Wat wil je verder zien gebeuren ?

Meerdere gebruikers zullen met dit blad werken. Uit dat oogpunt denk ik dat vba geschikter is om in te coderen. Formules zijn nu makkelijk aan te passen, beveiligen van cellen vind ik niet handig. Maar goed, bedankt to dus zover.
 
En als je dan ook nog niet antwoord op de vraag wat je wil (zie #6) wordt het idd. moeilijk
 
Ik begrijp eigenlijk niet wat dit met een project administratie te maken heeft. Er staan links en rechts wat gegevens. Je wil de gegevens uit B2:B11 opslaan in de tabel? Of wat is de bedoeling?
 
Laatst bewerkt:
Tot zover komt er geen VBA aan te pas, want absoluut niet nodig ...
Wat wil je verder zien gebeuren ?

de output wil ik in de onderstaande tabel hebben. dus met een invoerknop of iets dergelijks? Hoe zou je dit nog meer kunnen doen?
 
Ik begrijp eigenlijk niet wat dit met een project administratie te maken heeft. Er staan links en rechts wat gegevens. Je wil de gegevens uit B2:B11 opslaan in de tabel? Of wat is de bedoeling?

wat verwacht je bij projectadministratie? Dit zijn maar voorbeelden he. Ik kan niet de werkelijke data delen.
 
Waarom die gigantische omweg ?
Je hebt al die inputvelden en overdrachten niet nodig : het kan gewoon met formules direct in de tabel ...

PS : enkel kolom A mag je niet inputten : die zou moeten beveiligd worden tegen wijziging of input.
 

Bijlagen

  • voorbeeld projectadministratie.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 48
Waarom die gigantische omweg ?
Je hebt al die inputvelden en overdrachten niet nodig : het kan gewoon met formules direct in de tabel ...

PS : enkel kolom A mag je niet inputten : die zou moeten beveiligd worden tegen wijziging of input.

Dank je wel voor je overzicht.

Ik zou echter de tabel beveiligd willen hebben. Maar nu voer je in de tabel de regels in.

Daarnaast zou de telling per categorie moeten gebeuren.
 
probeer dit maar eens.
Ik vraag me alleen af hoe je aan die letter komt in de productcode, ben nu maar uitgegaan van het voorbeeld in #6.
 

Bijlagen

  • projectadministratie(1).xlsm
    33,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
probeer dit maar eens.
Ik vraag me alleen af hoe je aan die letter komt in de productcode, ben nu maar uitgegaan van het voorbeeld in #6.

ja wat jij hebt gedaan dat wil ik, betreft nummering.

hoe kan ik buiten vba vanuit invoervelden gegevens in een tabel opnemen?
 
Zonder VBA heb ik geen oplossing.
Heb je wel goed gekeken naar de letter in de nummering.
In jouw voorbeeld in #5 heb je gewoon a,b,c,d . Wat is dan de meerwaarde van deze letter.?
 
Zonder VBA heb ik geen oplossing.
Heb je wel goed gekeken naar de letter in de nummering.
In jouw voorbeeld in #5 heb je gewoon a,b,c,d . Wat is dan de meerwaarde van deze letter.?

Dat is niet mijn voorbeeld maar een medeforumlid.


Is er geen andere manier om iets te 'posten' in een tabel?
 
voorbeeldbestand in #5 heb je toch zelf geplaatst.
Wat ik me afvraag is dan hoe kom je aan de letter d in "4623d001" ( laatste nr in tabel)

Is er geen andere manier om iets te 'posten' in een tabel?
Wat zou je dan anders willen hebben?, stel de vraag eens duidelijker.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan