Geselecteerde rijen en kolommen blokkeren voor wijzigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
82
Goedemiddag,

Ik ben voor mijn werk een personeel en uren administratie aan het maken in Google Sheets. Ik heb zeg maar 1 tabblad waar alle personeelsleden in staan en dan een tabblad voor elke maand waar wij de uren in voeren die door het personeel gemaakt zijn. De namen van de personeelsleden die op het tabblad "Personeel" staat wordt automatisch doorgezet naar het tabblad van de maand. Mocht iedereen blijven werken dan werkt dit perfect. Maar als er iemand stopt of er komt iemand bij en ik zet het personeel weer op alfabetische volgorde dan kloppen de namen niet meer met de ingevoerde uren.

Nu vroeg ik me af of ik ook een compleet tabblad kan beveiligen/blokkeren van wijzigingen die op een ander tabblad gebeuren? Dus alles wat ingevoerd is blijft dan zo staan ondanks dat ik bij het tabblad "Personeel" mensen hieruit haal.

Weten jullie of dit mogelijk is en hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt.
 
Dat is het nadeel van deze opzet. Je kan veel beter alle uren vastleggen in 1 tabel en van daaruit verder werken. Het kost iets meer tijd met invoeren maar als je handig bent met copy/paste dan valt het ook wel mee.
Maak een tabel met minimaal de volgende velden:
Naam; Datum;uren;uursoort. Eventueel kan je dan de functie en de kosten per uur erbij zoeken. Dmv een draaitabel kan je dan van alles inzichtelijk maken.

Omdat jouw bestand niet te bewerken is maar even de uren van juni en juli in Excel gezet.
 

Bijlagen

  • Urenregistratie.xlsx
    37,1 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan