Word, Formulier (ontwikkelaarsmodus)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankovski

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2017
Berichten
8
Beste lezers,

Ik gebruik Microsoft Word uit het office 365 pakket.

Voor mijn werk wil ik een formulier gebruiken waarbij ik het volgende probeer te realiseren:

Kies een optie:
- Optie A
- Optie B
- Optie C
- Optie D

Aan te leveren documenten:
- Document A
- Document B
- Document C
- Document D
- Document E
- Document F

In plaats van de '-' tekens heb ik via de ontwikkelaarsmodus selectievakjes gebruikt. Nu moet er bij elke optie die gekozen kan worden verschillende soorten documenten aangeleverd worden. Voor optie A moet men bijvoorbeeld document B en D aanleveren, terwijl dat voor optie B weer andere documenten zijn. Ik zou graag willen dat de gebruiker van het formulier een optie kiest en dat de selectievakjes van de aan te leveren documenten dan automatisch aangevinkt worden. Is dit überhaupt mogelijk en zo ja, wie weet hoe ik dit kan realiseren?

Bij voorbaat enorme dank voor je hulp!

Groet,
Frank
 
Post vooral het formulier dat je al hebt, want ik heb geen tijd (lees: vooral geen zin ;)) om dat eerst zelf te moeten maken.
 
Ik heb er even naar gekeken, en dat kan dus wel, maar alleen als je de sjabloon gaat automatiseren. Dat betekent dus dat je er macro's achter moet hangen die e.e.a. opknappen. Ik had eigenlijk gehoopt dat je een écht formulier had gemaakt (met VBA), dan was het een stuk makkelijker geweest :). Ook dán moet je programmeren uiteraard...
 
Haha ik vond mijzelf al vrij stoer dat ik de ontwikkelaarsmodus had gevonden :) Macro's en programmeren heb ik geen kaas van gegeten. Weet je een online plek te vinden waar ik hier meer over kan leren? Ik vind het namelijk sowieso rete-interessant.
 
Deze van SourceDaddy ziet er wel aardig uit. Verder heb ik een Word cursus geschreven in de handleiding sectie, maar daar wordt niet veel in geprogrammeerd. HelpMij heeft wel een paar goede Excel cursussen, waar je het basisprincipe wel kan opdoen denk ik. VBA werkt in beginsel in alle programma's hetzelfde, met uiteraard wat programmaspecifieke elementen, zoals werken met documenten in Word, en met Worksheets in Excel. Maar de theorie is wel vergelijkbaar.
 
Dank voor je antwoord OctaFish! Ik ga eens neuzen of ik mijzelf wat wijzer kan krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan