Sruurprogramma's van de netwerk kaart of adaper kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello everybody,

Ik wil een upgrade doen van Windows 8.1 naar Windows 10.Dus met behoud van al mijn huidige bestanden. De hardware drivers heb ik reeds op een usb op geslagen. Maar ik weet niet hoe ik de drivers van mijn netwerkkaart kan kopiëren en opslaan op mijn usb of externe harddisk. Dit zijn gewoon voorzorgsmaatregels als mijn internet na de installatie niet meer zou werken.
Graag uw advies hierover
grtz,
gilberto :)
 
Gewoon downloaden bij je fabrikant?
 
Daarnaast heeft Windows 10 die gewoon aan boord.
Tenzij je een dubieuze en afwijkende netwerk kaart hebt.
 
Een goed programma om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Double Driver
Lees dit artikel hoe je een backup van je stuurprogramma's kan bewaren.
 
Stuurprogramma's van de netwerk kaart of adapter kopïëren

Thanks. Ik heb reeds een back-up gemaakt van de hardware drivers vanuit de PowerShell (admin) en op mijn usb stick geplaatst. Met behulp van De Schoone PC door Menno Schoone.
LET OP: Stel de drivers van de netwerkadapter veilig vóórdat Windows opnieuw wordt geïnstalleerd. Zo wordt voorkomen dat er na een herinstallatie van Windows geen toegang tot het internet meer is (die dan juíst nodig is om deze drivers te downloaden)!

Back-up maken en terugzetten van geïnstalleerde drivers

De drivers van een bestaande installatie zijn eenvoudig veilig te stellen vanuit de Windows PowerShell (admin) (via Win-X op te starten) met de commando's MD C:\Drivers (voor het aanmaken van de map Drivers op de C:partitie) en DISM /online /export-driver /destination:C:\Drivers (zoals in onderstaande afbeelding wordt weergegeven). Kopieer vervolgens de map Drivers van de C:-schijf naar de back-uplocatie (of laat de drivers gelijk naar de gewenste locatie wegschrijven door de schrijfletter C: in de commando’s te vervangen door die van de back-uplocatie). Na de herinstallatie van Windows zijn de drivers van nog niet herkende hardware eenvoudig vanuit Apparaatbeheer te installeren door te verwijzen naar de back-uplocatie.
Maar ik weet niet hoe ik de drivers van de netwerkadapter veilig moet stellen voordat Windows opnieuw wordt geïnstalleerd.
Weten jullie dat? Zie bijlage
grtz,
gilberto :confused:
 

Bijlagen

  • helpmij 21 juli 2020.png
    helpmij 21 juli 2020.png
    108,3 KB · Weergaven: 36
Er staat dat je map C:\Drivers moet kopiëren naar een opslaglokatie. Dat bv. een usbstick, externe harde schijf of deze uploaden in de cloud...
 
Hello dorado ,
Lees nog eens de eerste regel van mijn antwoord .
grtz,
gilberto
 
Maar ik weet niet hoe ik de drivers van de netwerkadapter veilig moet stellen voordat Windows opnieuw wordt geïnstalleerd.
Weten jullie dat? Zie bijlage
grtz,
gilberto :confused:
Wat is dan precies je vraag? Ik heb toch antwoord gegeven op deze vraag of was dat niet de bedoeling? Ik kan je iig niet helemaal volgen....
 
Ik zou het toch even anders doen, oude drivers van je huidige (Win8) installatie veilig stellen is in elk geval GEEN goed plan.
Stel met b.v. Speccy vast welke apparaten er in de pc zitten (Mobo, chipset, netwerk, video, geluid enz.), ga vervolgens naar de MOBO fabrikantsite toe, als die Win10 drivers heeft download je die en zet ze op een USB stick, heeft die ze niet of is het een samengestelde pc, ga je van alle onderdelen naar de fabrikantsite toe en download daar de betreffende driver (en dan op USB).
BLIJF WEG van allerlei vage sites die beloven je drivers te hebben of te kunnen updaten, vaak krijg je hier ook nog rommel meegeleverd.

Ik denk dat je je teveel zorgen maakt, heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat WIN10 met de standaard drivers niet aan de gang ging. Het enige wat wel nog eens voor problemen wil zorgen zijn oude printers/scanners.
 
Ja je hebt gelijk. Ik heb gewoon het advies van menno schoone opgevolgd.Maar ja het zijn reeds oude drivers waarvan er nu wel nieuwere versies en dan kun je deze beter downloaden. Ik had geen problemen toen ik laastleden mijn lenovo latop B40-30 f80 met windows 8.1 heb geüpgraded naar wi dows home 10.Maar hoe kun je de stuurprogramma's van de netwerkkaarten voor lan en wifi backupen.Of is het ook beter die opnieuw te downloaden van de fabrikant. Ik heb wel screenshots gemaakt in apparaatbeheer van de stuurprogramma's voor de netwerkkaarten.
Grtz,
gilberto
 
Heb je dan een link van Menno Schoone, want volgens mij heeft hij het daar alleen over back-uppen van drivers bij herinstallatie van hetzelfde besturingssysteem.
Het is nooit verstandig om bij een installatie van een nieuwer OS te proberen drivers van een ouder OS te gebruiken. Laat dat dus achterwege, ga opzoek naar de drivers voor het juiste OS of neem gewoon de gok, je moet wel hele obscure hardware hebben wil Win10 het niet aan de gang krijgen.
 
Stuurprogramma's van de netwerk kaart of adapter kopiëren

Thanks.
LET OP: Stel de drivers van de netwerkadapter veilig vóórdat Windows opnieuw wordt geïnstalleerd. Zo wordt voorkomen dat er na een herinstallatie van Windows geen toegang tot het internet meer is (die dan juíst nodig is om deze drivers te downloaden)!
https://www.schoonepc.nl/instal/backup.html
Juist hier gaat het om een herstelinstallatie van Windows. Dan is het wel nodig wel je veilig spelen. Bij een upgrade van Windows 8.1 naar Windows home 10 is dit minder van toepassing, want lukt de upgrade niet dan kun je nog altijd terug naar de originele Windows 8.1.
Grtz,
gilberto ;)
https:// www.schoonepc.nl/instal/backup.html
 
Stuurprogramma's van de netwerk kaart of adapter kopiëren

Oké bedankt voor de hulp.
Het topic kan worden gesloten.
grtz,
gilberto :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan