Afbeelding op basis van een ja in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ARBOCO

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2020
Berichten
4
Ik wil graag een afbeelding weergeven op basis van een ja in een ja/nee veld in een tabel.
Het gaat om het weergeven van een afbeelding als in een tabel in een veld (Tabel Stof) een ja wordt gegeven.
De tabel heeft meerdere van deze velden en als er in een veld een ja aangegeven wordt moet een specifieke afbeelding uit de tabel Symbolen worden weergegeven in een rapport.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen?

In bijlage het deel waar ik mee aan het worstelen ben.
 

Bijlagen

  • Test Dbase.zip
    770,9 KB · Weergaven: 70
Ok, een paar dingen. Punt één: je tabel Symbolen is niet genormaliseerd. Je hoort per record maar één veld [GHS symbool] te hebben, wil je db goed gaan werken. Punt twee: sla afbeeldingen niet op in de tabel zelf, maar bijvoorbeeld in een map <Afbeeldingen> die je aanmaakt in de map waar de db ook staat. Op die manier kun je de database + afbeeldingen heel makkelijk beheren, en hou je de db klein en snel. Je slaat dus in een tekstveld niet meer op dan de Naam + het pad waar de afbeelding staat. En als je alles in één map opslaat, zoals ik net zei, hoeft dat laatste zelfs niet, en is alleen de naam van de afbeelding genoeg. Punt 3: afbeeldingen toon je op een formulier, niet in een tabel. Je hebt nog geen formulieren :).
 
ik heb nu een formulier gemaakt waarin aangegeven kan worden welke figuren in het rapport moeten komen. Dit is op basis van figuren in het formulier omdat gebruikers de teksten niet kennen.
Wanneer nu een symbool wordt aangevinkt wil ik dat zichtbaar maken in een rapport.
Hoe doe ik dat????
 
En heb je je database al aangepast/verbeterd? Zo ja: mogen we die dan bekijken?
 
Wanneer je meerdere figuren wilt laten zien in een record dan zal je met vba aan de slag moeten. Heb je daar kennis van?
 
Ja, hij is aangepast. In de drukte vergeten deze bij te voegen. Nu alsnog, De afbeeldingen staan in de map.
 

Bijlagen

  • Test Dbase.zip
    1,4 MB · Weergaven: 69
Dank je wel. Ik ben er verder mee gegaan en kom nog 1 dingetje tegen waar ik niet uitkom.
Als ik de tabel leeg maak omdat ik met een "schone lei" wil beginnen krijg ik een foutmelding: Ongeldig gebruik van Null.
Wanneer ik de foutopsporing volg kom ik bij: User.SoortKeuze = Me("Pad" & x)
Ik zie dat de waarde "S10" zou zijn en er dus geen probleem zou moeten ontstaan omdat in dit geval naar "verder" moet worden gestapt.
 

Bijlagen

  • Files.zip
    1,9 MB · Weergaven: 65
Bij aanwijzen formulier

Code:
Dim x As Integer

If Me.NewRecord = True Then
        For x = 1 To 9
            Me("afbFilm" & x).Picture = ""
        Next x
    Exit Sub
End If

For x = 1 To 9
    Me("afbFilm" & x).Picture = ""
Next x

For x = 1 To 9
    User.SoortKeuze = Me("Pad" & x)
        If User.SoortKeuze = "S10" Then
            GoTo verder
Else
    Call Foto
        Me("afbFilm" & x).Picture = User.Kenmerk
verder:
    End If
Next x
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan