Adres labels maken door vooraf te checken of het moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kolom breder maken kan in de code.
Code:
Columns.autofit

Maar hoe zit het dan met...
formaat 99014

Deze vraag ga ik in combinatie met de code van VENA proberen op te lossen.
Het word wel een beetje omslachtig in de code, maar als het doet wat ik graag wil is het geen probleem.

Kom ik er niet uit dan moet het anders en kom ik hier op terug
 
Zit er geen software bij de Dymo label printer die het voor je afhandelt. Zelf gebruik ik labelmatrix pro en heb nog nooit problemen ondervonden met de lengte van een veldnaam. Het formaat van de labels is iets kleiner dan de door jouw gebruikte. (100 x 50 mm).
Je zou het geavanceerde filter eens kunnen bestuderen. Om de lege straten niet mee te nemen
Code:
 With Sheets("Sheet 2")
    .Cells(1, 2).Resize(2) = Application.Transpose(Array("adres_verz_straat", "<>"))

Ja hoor, DYMO heb zelf ook software, maar omdat er nog al wat aan vooraf gaat met zoek functie en ik dacht het dan eindelijk met een druk op de knop te kunnen printen is de reden waarom ik alles in excel wil houden.

Voor mij is het gelijk een moment om actief met VBA van excel om te gaan. Vind ik wel interessant.
 
Stel een adres (dezelfde adres) komt twee, drie of meer keer voor in de lijst, kan ik dan de tweede adreslabel, derde adreslabel etc met dezelfde adres ook verwijderen met een druk op de knop?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van mij hoef je niet elk bericht volledig te quoten. Los van dat het leuk is om met VBA te experimenteren, Lijkt mij de ingeslagen weg de verkeerde. Genereer vanuit Excel een tabel met met de labels die je nodig hebt. En handel de rest af via de software van DYMO. Dat zijn waarschijnlijk 2 muisklikken extra. (tabel verversen en printen)

Je zou het geavanceerde filter eens kunnen bestuderen
Heeft ook een parameter om alleen unieke gegevens te kopiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan