Tweaking.com Windowa repair 2019 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
zeer lang en uitgebreid windows repair programma: Waar kan ik controleren wat er gerepareerd is?
 
Als je iets repareert moet je toch eerst weten wat er defect is?

Spreekwoord. Als het niet kapot is, repareer het dan niet. Laat iets met rust; vermijd pogingen om te corrigeren, repareren of verbeteren wat al goed is (vaak met de implicatie dat de poging tot verbetering riskant is en averechts kan werken).
 
Wat het allemaal doet is afhankelijk van de staat van jouw computer.

Windows Repair can perform the following tasks:

Reset Registry Permissions
Reset File Permissions
Register System Files
Repair WMI
Repair Windows Firewall
Repair Internet Explorer
Repair MDAC & MS Jet
Repair Hosts File
Remove Policies Set By Infections
Repair Icons
Repair Winsock & DNS Cache
Remove Temp Files
Repair Proxy Settings
Unhide Non System Files
Repair Windows Updates
Repair CD/DVD Missing/Not Working

Of het een log bestand maakt van wat het programma heeft gerepareerd op jouw computer kan ik nergens terug vinden.

Microsoft forum zei:
Regarding Tweaking.com

All tweaking.com does is to use built in tools, from Microsoft, that few know about

and perform repairs.

The most effective tool is the recovery to check for corrupted System, OS.

SFC.exe along with some other tools.

It is built into the Win 7~10 OS and can be accessed but few know about it.

It must be run as administrator and can take up to 20 minutes to run.

It works great and you don't need tweaking.com to run the tool.

Tweaking.com simply is a batch program to run a series of Microsoft built in tools

to do repairs that can be done anyway by technicians who know about the tools

Microsoft provides.

Met andere woorden, het gebruikt de in Windows aanwezige tools.

Voor wat het waard is, ik kan zo snel geen negatieve reacties vinden.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan ik controleren wat er gerepareerd is?
Ik neem aan dat je ergens een probleem mee had..?
Als dat nu weer werkt is het dus gerepareerd / hersteld...
Het lijkt mij dat je geen programma als dit gaat uitvoeren als alles naar behoren werkt..?
Je brengt je auto ook niet naar de garage voor reparatie als er niks kapot is...

Over eventuele log-bestanden is nergens iets te vinden van dit programma, men verwijst naar de help-knop in het menu maar of dat iets oplevert betwijfel ik...
Persoonlijk moet ik niet hebben van dit soort, in mijn ogen, wazige programma's.
 
Met andere woorden, het gebruikt de in Windows aanwezige tools.

Het zou handig zijn als Microsoft die tools dan eens netjes overzichtelijk op een rijtje zet, opdat mensen die snel kunnen vinden en toepassen. Dan hoeven andere programma's niet telkens in dat gat te springen.

Een mogelijkheid:
Instellingen > Bijwerken en beveiligen > Problemen oplossen > Extra probleemoplossingen
 
Voor al dit soort tools geldt: als je niet weet/snapt wat de tool doet moet je er niet aan beginnen.
Velen die "gewoon op de knop" drukten om de "repair" te starten konden daarna uit wanhoop niets anders meer doen dan Windows opnieuw te installeren, daar Windows niet meer goed functioneerde.

Als u dan, na deze waarschuwing, nog steeds deze of een vergelijkbare tool wilt gebruiken, maak dan eerst een system backup naar een externe HD.
 
De beste repair is het bezit van een schone image. Word je systeem traag en er is geen zicht op en structurele oplossing.....dan zet je de image terug.
Gratis tools als Aomei Backupper Free kan dat. Handleidingen te over op internet, ook in NL
Vergeet die "wonder repair tools", zeker als je eerst hier moet vragen wat ze überhaupt beloven......

Dit is in lijn met wat oa srpchulp al schreef.
 
Laatst bewerkt:
De beste repair is het bezit van een schone image.
Bedoel je dan een nieuwe installatie van Windows waarbij alle geïnstalleerde apps, licenties, instellingen verloren gaan? Dat zou ik niet aanbevelen.

Ik maak gewoon regelmatig systeemkopieën en kan deze dan altijd herstellen. Alle apps en instellingen blijven behouden.
 
Aomei Backupper Free maakt een schone image van een compleet vers geïnstalleerd systeem.
Het heet niet voor niets "Backupper" dus met je instellingen/apps/etc....
Waarom zou je in vredesnaam een backup maken zonder instellingen/apps/etc....
Het is een zeer overzichtelijke tool, net als vroeger Ghost 11.x.

jouw systeemkopieën zijn in principe ook backups....

Je kent vast deze website als je nog meer er van wilt lezen.
https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan