Melding Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.677
Vandaag kreeg ik de melding van Google in mijn email:

Mobiele bruikbaarheid-problemen gedetecteerd op https://www.steunpuntalmere.nl/

Search Console heeft 3 Mobiele bruikbaarheid-problemen op je site gevonden:
Belangrijkste problemen

De volgende problemen zijn op je site gevonden:

Klikbare elementen te dicht bij elkaar

Tekst te klein om te lezen

Content breder dan scherm

Als ik naar Google ga dan kan ik niet meer zien dat wat hierboven al staat. Of te wel, ze geven niet eens de pagina weer die deze problemen veroorzaken.

Werken jullie website makers met Search console en wat kan ik doen om te zien om welke pagina het gaat?
Heb namelijk nog nooit zo'n melding gehad!
 
Krijg die ook (altijd die 3) en negeer ze steeds ...
Het is onbegonnen werk Google Search op die vlakken tevreden te proberen stellen ... Kijk zelf even en gebruik je gezond verstand.
 
In plaats dat ze aan geen welke pagina, ik heb uiteraard op mijn mobiel gekeken, maar het enige wat niet netjes is, is het blog.
Maar aangezien ik nog nooit deze melding heb gehad, denk ik dat ik het maar laat zo.

Bedankt voor je reactie.
 
1. Klikbare elementen te dicht bij elkaar
2. Tekst te klein om te lezen
3. Content breder dan scherm

1. Tegenwoordig moeten linkjes en drukknoppen een minimale grootte hebben en een minimale afstand van elkaar staan.
Code:
<li><a href="">Linkje</a></li>
li { padding: 5px } geeft de google melding omdat de linkje 30-35 px hoog zijn en 10 px van elkaar staan
li { padding: 15px } is geen probleem omdat de linkjes 50-55 px hoog zijn en 30 px van elkaar staan.

2. Tekst te klein is duidelijk. Lettergrootte 14 px is een minimum (ook in tabellen). De huidige 'standaard' is 16px.

3. Niet netjes maar probeer deze fix eens in je css. Controleer daarna alle pagina's door je browser smaller te maken.
Code:
html, body {
   overflow-x: hidden;
}
 
kan je de mail een bekijken onder code plain text vermoedlijk zie je iqoole.com veel mensen zien de foute domein naam niet .
Ik heb google niet op de hoogte gebracht van deze crime , ik zie ze liever gaan dan komen.
Het was scam met een poging logingegevens te bemachtigen . dus voor de zekerheid mensen aanraden wachtwoord aan te passen als men niet zeker is de link aangeklikt te hebben.
 
offtopic. Zo'n email gooi ik altijd weg en dan rechtstreeks inloggen.
Beter het zekere voor het onzekere ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan