chrome links

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0679

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Berichten
32
ik heb links opgeslagen bij chrome met '' snelle link maken'' die in een folder /als mijn favoriete links/ zitten.
nu heb ik deze folder verplaatst naar mijn nieuwe pc. de links/pc ook chrome/ kunnen niet geopend worden. ik ben ingelogd als administrator.
 
Of synchroniseren. Bij Chrome is dat in het menu Instellingen en "Jij en Google."
 
ik heb de uitleg van je chrome link geprobeerd. helaas is het mij niet gelukt.bij elk van mijn links bij eigenschappen zie ik deze - "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application" bij '' bookmarks en instellingen importeren'' zie ik -m.edge , int.explorer en html bestand. geprobeerd html- niets.
 
Dat komt dus omdat je niets geëxporteerd hebt maar verplaatst...
 
ok, het is mij gelukt de losse links die onder mijn folders staan, te exporteren ...folders worden niet meegenomen..in die folders / bv-reizen, bbc/ heb ik links staan ...
 
Een bookmark is een bladwijzer is een URL en niets meer dan een internetsnelkoppeling volgens mij. Dus die hoeven helemaal niet aan een browser gebonden te zijn. Er vanuit gaande dat Chrome de standaardbrowser is, opent die URL's met Chrome. Dus maak gewoon een map met submappen op jouw bureaublad en plaats daar alle links. Ik heb nog nooit zo het nut gezien van die bladwijzers in browsers zelf. In de eigen gemaakte map kun je in principe URL's openen met elke browser.

Je hoeft helemaal niets meer te exporteren/importeren in welke browser dan ook.
 
Laatst bewerkt:
In Chrome kan je alleen naar een HTML bestand exporteren (bij menu > Bladwijzers > Bladwijzerbeheer > menu) dus daar krijg je een lijst met aanklikbare links door. Dat is op zich al bruikbaar wanneer je deze opent maar andere browsers kunnen er ook mee overweg om die te importeren.
 
Maar even een test gedaan en map in bladwijzers aangemaakt en alle bookmarks inclusief map worden keurig geëxporteerd.

@Alfred 2
Daar heb je gelijk in. Ik heb het nut daar nooit van ingezien. Ik bepaal liever zelf waar mijn favorieten/bookmarks/links staan. Gewoon in een map op het bureaublad. Met twee beeldschermen is dat helemaal gemakkelijk werken.
 
Laatst bewerkt:
senso- waar heb ik die folder met links gemaakt? op dezelfde pc? dan is het geen probleem .mijn folders met die links zijn toen gemaakt op een andere pc,daar werden zijn goed geopend. nu heb ik deze folders geplaatst op mijn nieuwe pc, hier worden de links in een van die folders ,niet geopend! het is mijn niet gelukt die folders te exporteren, ik denk dat zoiets niet mogelijk is. je link van wikihow - die stap voor stap kende ik al nu- dit geldt alleen voor losse links...
 
Je hebt twee soorten folders/mappen die binnen Windows Verkenner en binnen Chrome. Die laatste is geen map maar gewoon een administratieve boeking. Ik zou ook niet weten over welke folders je het hebt, dan moet je de locatie/adres eens doorgeven.

De links in Chrome zijn administratief. Dus op de oude pc exporteren en op de nieuwe pc importeren gebruiken en dan moeten alle links dus ook die in de aangemaakte 'administratieve' mappen/folders op de nieuwe pc komen te staan.
ik denk dat zoiets niet mogelijk is

De Aarde draait om de Zon in dezelfde tijd dat ze 366,26 maal om haar eigen as draait.

Wat is dan niet mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bookmarks geëxporteerd en je kunt zien dat de map er ook staat (FORA - Snelstarten). Het resultaat van de export is een html-document en dat document kun je dan weer importeren op de nieuwe pc. Zie bijlage!

Bookmarks screenshot html-document.jpg

Het document zelf is niet te uploaden, geen geldig bestand!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan