exporteren contacts uit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Goedemiddag,

Ik probeer uit outlook mijn contacten te exporteren naar een csv-file, omdat ik het overzicht ook graag in een excel-bestand kan bewaren en kan printen.

In eerste instantie zou je denken ‘appeltje, eitje’, maar het resultaat is niet wat ik wil.

Om de een of andere reden gooien de stukken tekst die bij notities staan roet in het eten.

Er zijn contacten, die hebben hele lappen tekst in het gedeelte ‘notities’ staan, over bv functie, of locatie etc.

In Outlook zie je deze tekst (althans als je de kolom ‘notities’ geselecteerd hebt) in één kolom, maar dan staat alle tekst netjes achter elkaar, zodat er voor elke persoon maar 1 regel wordt gebruikt.

Ik had gehoopt dat dit in het csv-overzicht ook zo zou worden weergegeven, maar als ik de csv-file naar leesbare situatie heb omgezet, dan staat de tekst uit ‘notities’ om de een of andere reden onder elkaar in de 1e kolom.
Zeer waarschijnlijk is dit ergens in te stellen, ik heb de optie voor instellingen wel gevonden in het exporteer menu; ‘Aangepaste velden toewijzen’, maar zelfs als ik alleen maar ‘notities’ selecteer om te exporteren, dan krijg ik al die tekst onder elkaar, waardoor het een overzicht van honderden regels is.

Kan iemand mij aangeven of mijn wens uitvoerbaar is?

Groeten,

Tino
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan