Cookie om gek van te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, ik heb op bepaalde sites een zeer opdringerig cookie. (zie bijlage) Als ik in Safari op geef "Blokkeer alle cookies" dan krijg ik de popup niet. Hoe kan ik voor alleen die bepaalde sites alle cookies blokkeren? Ik heb al AdBlock geinstalleerd maar dat helpt niet. Ik heb ook al alle cookies verwijderd maar bij de eerste de beste keer dat ik zo'n site open komt die irritante melding weer. Wie weet raad?

Jos
 

Bijlagen

  • melding.jpg
    melding.jpg
    294,5 KB · Weergaven: 188
Imac en macBook Pro. Ik heb de cookies voor die site verwijderd. Maar zoals eerder bericht komt de popup na de eerste de beste keer weer terug. Ik kan ook niet weigeren. Alleen toestaan of de site afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen cookie! Dat is een scherm wat je op vrijwel alle sites verplicht krijgt met het verzoek cookies te aanvaarden. Wil je die website bezoeken zul je ze moet aanvaarden. Cookies verwijderen kan later via de browser of via software.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen cookie! Dat is een scherm wat je op vrijwel alle sites verplicht krijgt met het verzoek cookies te aanvaarden. Wil je die website bezoeken zul je ze moet aanvaarden. Cookies verwijderen kan later via de browser of via software.

En hoe slaat zo'n popup die keuze dan op ;-)?
 
Het gekke is is dat op de apple ipad van mijn vrouw de melding niet komt. En wat vreemd is is dat als ik in Safari alle cookies blokkeer, het scherm ook niet komt. Het wordt dus ergens aangeroepen en ws als cookie opgeslagen.
 
Ik los dat op door in de browser twee extenties te gebruiken: Ghostery en Ublock Origin. Dan kan je op "ik accepteer alle cookies" klikken en die worden vervolgens toch afgevangen door deze extenties (met name Ghostery doet dat, maar Ublock origin doet nog een extra check op "ongerechtigheden").
 
En hoe slaat zo'n popup die keuze dan op ;-)?
Wat in post 1 staat is een melding die vrijwel bij iedere website komt (wettelijk verplicht) en bij akkoord zal deze wel vastgelegd worden in een cookie en als je die na de sessie verwijdert komt de melding weer terug.


Het gekke is is dat op de apple ipad van mijn vrouw de melding niet komt.
Dan heb je daar blijkbaar de cookies niet verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan