Kan geen e-mail verzenden WLM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.624
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Kan sinds gisteren geen e-mail meer verzenden.
WLM
said: 550 Rule
imposed mailbox access for test@test.nl refused (Error in
SPF-record of the sender/ Fout in het SPF-record van de zender) (in reply
to RCPT TO command)

Diagnostic-Code: smtp; 550 Rule imposed mailbox access for
test@test.nl refused (Error in SPF-record of the sender/ Fout
in het SPF-record van de zender)
 
Laatst bewerkt:
Heb je iets gewijzigd sinds het gebeurde? En is dit op een eigen server?
 
Ik heb niets gewijzigd en is volledig spontaan sinds gisterenavond. Met ander adres *.net kan ik wel verzenden.

Rare toestand. Ik stuur mezelf een e-mail van *.nl naar mijn *.net en die komt wel over.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan hé, je maakt immers gebruik van de andere server als je omwisselt.

Dus *.NL is érg kritisch voor SPF-record fouten bij inkomende mail, maar heeft zelf dan ook een SPF-record dat helemaal in orde is : *.NET laat het dus binnen...
maar... *.NET heeft zijn zaakjes minder goed op orde en stuurt mails vanop hun server, en die server heeft een fout(je) in de SPF-record (of heeft er geen, kan ook - veiligheid overboord) en *.NL laat die niet binnen.

Er is ook nog de afweging of de 'fout' of 'afwijking' kritisch is of niet wordt inderdaad gemaakt door de mailserver van de ontvanger. En de ene is al wat kritischer dan de andere daarin.
Degene die de mail weigert in ontvangst te nemen zal de meest veilige zijn, dat klopt ... maar ja een auto die stilstaat veroorzaakt ook geen ongevallen maar heeft weinig nut hé ... het is een afweging.
 
Laatst bewerkt:
De server is Caiway. Ik ben de instellingen nagelopen en uitgaand SMPT is bij mij 465, altijd geweest en heb ik nooit gewijzigd. Op de site staat onder instellingen echter 587. Hoe kan dat?
 
Ik denk dat je server met internet provider verward. Caiway is je internet service provider.
Je hebt 2 mailaccounts ? Eén als .nl en één als .net ... de settings voor de respectievelijke accounts kunnen verschillend zijn...

maar terug naar je vraag : welke server zij elk gebruiken als Mailserver weet je waarschijnlijk niet en hoef je ook niet te weten... Maar ik denk dat je wel begrijpt hoe het zit met die weigering, niet ?
Je zou dus de support van de mail account provider met extensie .NET, moeten contacteren en wijzen op dat probleem met die SPF-record op hun mailserver. Zij kennen dat zeker !
 
Maar ik denk dat je wel begrijpt hoe het zit met die weigering, niet ?
Nee, dat begrijp ik niet. Wat heb ik aan een melding die zegt, dat is het probleem en vervolgens niet wordt opgelost. net kan ik dus wel verzenden maar nl niet. Waarom staat nu ineens op de site 587 in de handleiding? Ik ga wel bellen, ik heb een hekel aan chat, twitter en facebook. Noem je dat "klantenservice" als je niet eens meer een e-mail kan sturen?
 
Je provider had even een berichtje moeten sturen van die verandering... poort 465 is niet RFC compliant.
Of je hebt hun bericht gemist om nu niet belangrijken redenen, tis toch al gebeurd....

https://www.mailgun.com/blog/which-smtp-port-understanding-ports-25-465-587/
Volg altijd de settings v/d proivider. Grote jongens als Hotmail/Outlook.com gebruiken ook 587.
Port 587:
This is the default mail submission port.
When an email client or outgoing server is submitting an email to be routed by a proper mail server, it should always use SMTP port 587 as the default port.

This port, coupled with TLS encryption, will ensure that email is submitted securely and following the guidelines set out by the IETF.
 
Of je hebt hun bericht gemist om nu niet belangrijken redenen, tis toch al gebeurd....
Ik heb geen bericht van hun ontvangen. Ik kan mijzelf een mail sturen dus dat is het probleem niet. Een mail verzonden aan een derde komt niet over.

Ik heb net gechat en de medewerker zei dat beide poorten konden. Ik vroeg wat die error dan was in post 1 en dat wist die niet, althans kon dat niet uitleggen en oplossen. Ik zeg, jaren betalen maar als je hulp nodig hebt, geen fluit uitvoeren en ik kan nog niet eens e-mail naar jullie sturen.

En ik kan dat wel veranderen in 587 maar dan kun je er donder op zeggen dat je je opnieuw moet aanmelden op de server en ik heb de wachtwoorden althans dat denk ik (toen opgeschreven) en ik voer ze twintig keer in en het lukt dan nog niet. Dat is een drama!
 
J... poort 465 is niet RFC compliant.

Dus ... je hebt de reden van de SPF probleem gevonden. Je mails die je daarmee verstuurd zullen waarschijnlijk wel bij meerdere van je bestemmelingen geweigerd worden wegens niet conform de huidige security-regels.
 
@Senso ... Heb je het specifiek over die niet conforme SPF record op hun uitgaande server gehad ? Want dat bedoelde ik met 'je hebt wel gesnapt ....'
 
Ik kan mijzelf een mail sturen dus dat is het probleem niet. Een mail verzonden aan een derde komt niet over.
Wordt dit al snel niet een beetje saai....;)

PS: Dat praktische wachtwoord probleem overleef je vast....
Anders werkt het toch niet... dat schiet ook niet op....:eek:
 
Laatst bewerkt:
Het wordt nooit saai. Ik denk dat Windows 10 de laatste update 2004 helemaal verantwoordelijk is. Sinds die update werken de Intel Toolbox niet meer. Altijd perfect gewerkt! Het altijd goed werkende IE komt constant met foutmeldingen en moet afsluiten en/of rapporteren aan MS. WLM werkt dan niet meer goed, immers e-mailproblemen. En als laatste kan mij niet meer bellen (altijd busy).

Gekeken in de router en dect is disabled! Wie kan dat dan voor elkaar krijgen om dat op disabled te zetten? Dat kan alleen maar MS met de updates zijn! Ik ben al een jaar niet meer in de router geweest en dan nog zou ik niets wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Je zult toch eens een stap voorwaarts moeten zetten, vrees ik...

als je met WLM - Windows Live Mail bedoeld, dat wordt niet meer ondersteund.
En IE ook al niet - is nu Edge (best in de Chromium versie).
 
Ik heb altijd stappen voorwaarts gezet. De 'deskundigen' op dit forum zeiden altijd, er zijn geen problemen met W7 naar W10 en met W10 waren en ik staaf met feiten en ervaringen dat die er wel zijn en dat bewijs ik nu ook weer. MS zit gewoon met bepaalde zaken goed werkende programma's te verzieken. De reden is wel duidelijk, je moet gedwongen worden om naar Edge, Skype en W10 mail te gaan en daarom maken ze andere programma's niet meer werkend of met errors. Zo denk ik erover.

Je mag nog blij zijn dat er software is zoals Winaero Tweaker (destijds volgens mij een advies van route99) die nog snel bepaalde belangrijke instellingen in W10 kan doen.
 
De deskundigen hadden (toen) zeker gelijk ! En het ging ook gewoon goed, maar aan alles komt ooit een eind... Ik kan begrijpen dat men geen stokoude programma's kan blijven ondersteunen als er modernere alternatieven worden uitgerold.
Dus laat IE maar los en stap over naar Edge Chromium.
En voor die Win10 mail is het gewoon een technisch andere applicatie maar in het gebruik zal je weinig verschil merken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan