Brother printer gaat niet automatisch verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Goedemiddag allen,

Sinds dit jaar heb ik een Brother J5730DW all-in-one printer.
Deze beschikt over twee lades voor de invoer van papier, echter
print de printer enkel uit de bovenste invoerlade. Zodra deze leeg is
verwacht ik dat hij zelf verder gaat in de onderste lade maar in plaats daarvan krijg
ik de melding dat de bovenste lade leeg is en print hij niet verder. Hoewel
er staat ingesteld dat hij automatisch een papierlade selecteert wat dus zowel 1 als 2 kan
zijn gebeurt het nooit dat hij de tweede lade aanspreekt.

Weet iemand of het is in te stellen dat hij wel de tweede lade gebruikt en daar ook uit
verder kan gaan zodra hij print en de eerste lade leeg is?

Alvast bedankt.

Groet,

Michaël
 
Moi, Er zijn verschillende instellingen voor Automatische selectie. De één betreft de afdrukkeuze van papier, omdat de printer weet welke soort in welke lade zit. De ander is bij printerinstellingen, onder "papier bron" de eerste pagina en volgende pagina's. Hier moet volgende pagina's ook op Automatische selectie staan. De lades moeten natuurlijk geïnstalleerd zijn en op de zelfde soort papier ingesteld staan. Verder kan ik nog bedenken dat er in de instellingen staat dat de printer stopt bij fouten, dus niet Resume en dat dit een conflicterende instelling is. Soms help het wanneer je in dat geval weer op de print knop drukt.

Kijk voor de instellingen van Automatische selectie op de volgende Internetpagina in de rood gerande selecties. Instellingen worden opgeslagen voor volgende sessies wanneer in Windows de printerinstellingen worden gezocht en niet vanuit de tekstverwerker. Anders meld het ons maar weer en er is geen foutcode?

https://support.brother.ca/app/answ...from-the-lower-paper-trays-(tray-2-or-tray-3)
 
Ik heb de handleiding doorgelopen. De printerlades zijn allebei zichtbaar maar zowel in Windows als op Mac kan ik geen andere keuze
opgeven voor de rest van de pagina's zoals in de handleiding wordt aangegeven.
 
Nou, ik heb Brother intussen gebeld. Ben ik ook niks mee opgeschoten.
Ze gaven aan dat het aan de drivers ligt en dat ik die moest verwijderen en herinstalleren
en hebben daarvoor een handleiding gemaild. Raar genoeg kon ik nergens iets van Brother
vinden wat geïnstalleerd had moeten zijn terwijl ik eerder wel ellenlang bezig ben geweest met een
softwarepakket te installeren. Ik heb de printer dus maar handmatig verwijderd en de drivers opnieuw geïnstalleerd maar
de optie om voor de andere pagina's een andere lade te selecteren is nog steeds niet aanwezig.
 
Ik heb de Firmware-tool gedownload. Bleek volledig up to date. Ik heb de printer maar
eens volledig verwijderd en alle software ook en opnieuw geïnstalleerd. Niks veranderd.
Ik heb dan maar de handleiding er nog eens bij gepakt: https://download.brother.com/welcome/doc100610/cv_mfc5730dw_uke_oug_b.pdf
Volgens het screenshot op pagina 104 blijkt dat er geen keuze is waar de rest van de bladzijdes uit geprint moeten worden.
Als ik overigens kijk op de printer is het mogelijk om een keuze te maken welke invoer voorrang heeft, maar uit ervaring weet ik dus dat zodra hij print
uit een lade en hij leeg is hij dus niet verder gaat in de volgende maar hier een foutmelding voor geeft en niet verder gaat met printen tot ik papier invoer en hij
dus blijft printen uit de primaire lade.
 
Is het bij deze printer ook niet zo dat je bij de instellingen (op de printer) de melding 'controleer papier' moet uitzetten, in dat geval gaat bij b.v. Nashua de printer automatisch door naar de eerstvolgende beschikbare lade met dezelfde papier instelling, staat de melding aan dan blijft ook de Nashua wachten op bevestiging.

[edit]en natuurlijk moet automatische lade selectie aanstaan[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan ik inderdaad uitschakelen. Maar ook dan blijft hij melden dat de lade leeg is en wil hij dus niet uit de eerstvolgende beschikbare papierlade printen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan