Locatie Edge icon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Waar kan ik het nieuwe Edge icon vinden in welke map bij Ander pictogram... of op internet opdat ik deze ergens kan toevoegen?
 
Of gewoon hier

%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Edge\User Data\Default\Edge Profile.ico
 
Oké, ik ga er mee aan de slag. Ik vind het nog steeds een groot nadeel (een ramp) dat de .htm-bestanden dezelfde iconen krijgen als de url'S. In IE was dat perfect geregeld met de "postzegel", dan is direct te zien/duidelijk dat het gaat om een opgeslagen webpagina. Blijkbaar is er niemand die het probleem goed begrijpt. Ik heb duizenden opgeslagen webpagina's/artikelen.
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt eigenlijk het icoon van je browser te zien, niet van je bestand. Logisch : is vb. ook zo met Word of Excel.
En technisch is er amper verschil tussen een htm-bestand en een URL : de eerste is locaal, de tweede op het internet - maar finaal krijg je altijd een htm te zien (of aanverwant)...

Je bent dus aangewezen op manueel toewijzen van icoontje, per verwijzing - idd. véél werk.
Kan je niet iets oplossen met organisatie van je links (vb. in aparte mappen) ?
 
Het is nog vervelender! Kijk mijn standaard browser is IE. Nu sla ik een pagina op als .mht. Is perfect met de postzegel. Dus goed herkenbaar om welk soort het gaat. Nu open ik met FF en dan sla ik de pagina op en krijg ik de Edge icon (voorheen de internet explorer e). Dan is het een Microsoft Edge HTML Document (.html)-bestand Let op: daar kan ik geen ander pictogram kiezen! Zou dat wel kunnen dan is het opgelost als ik de "postzegel".ico kan vinden en in een map kan gooien.

Op de een of andere manier heeft Edge zich voorgedrongen, hoe dat kan weet ik niet. Ik kreeg altijd de e!
 
Laatst bewerkt:
Yep, is hier al paar keer gesteld hé .... IE wordt niet meer ondersteund.
Je zou best, je moet, je zal (!!! zegt MS) overstappen op Edge Chromium :eek:
 
Een bestand krijgt standaard het icoontje van het programma dat aan zijn extensie is gekoppeld.
 
Een bestand krijgt standaard het icoontje van het programma dat aan zijn extensie is gekoppeld.
Dat is dus niet correct of wel correct maar dan is het juist zo gevaarlijk, immers als mijn "postzegels" veranderen in het icon van de default browser is dat juist een ramp. Maar blijkbaar begrijpt niemand dat.

Als ik .htm kan koppelen aan een standaard pictogram is het opgelost en zou het helemaal geen probleem zijn. Immers je koppelt .htm en/of .html aan een ander pictogram. Dat kan in ieder geval niet via de het Eigenschappen van de opgeslagen pagina want daar staat geen optie ander pictogram. Als het volgens jullie wel kan, geef dan aan hoe het moet. Dat is dus de koppeling aan extensie en post 12 is mij niet duidelijk. Hoe kan daar zo het icon van Edge komen te staan. Ik heb niets gewijzigd!
 
Laatst bewerkt:
Yep, is hier al paar keer gesteld hé .... IE wordt niet meer ondersteund.
Je zou best, je moet, je zal (!!! zegt MS) overstappen op Edge Chromium

Dat is het punt en het probleem niet. Het punt is dat welke browser dan ook is ingesteld als default van de iconen moet afblijven. Als dat het geval is, weet ik exact wat in mijn mappen staat en als ik een standaardbrowser instel weet ik hoe mijn URL's geopend worden. Blijf van die iconen af!

Mogelijk dat ik met dit programma iets kan doen maar ik weet niet waar die "postzegel" van IE zit of hoe die tot stand komt of gebracht moet worden.
 
Laatst bewerkt:
We (ik alleszins) begrijp je helemaal maar ... dat is niet de manier waarop MS zijn Windows heeft opgezet.
Jaag je er niet teveel in op, want het zal niet veranderen.
 
icoontjes kunnen opgeslagen zijn in een .dll maar ook in een .exe
Hieronder de icoontjes van
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
Clipboard01.jpg
waarschijnlijk heb je icoontje 32540 nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan