• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voor diverse checks en wijzigingen over tekst in hele kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.
- vermoedelijk werk je met een niet-nederlandstalige versie en is "Vet" waarschijnlijk "Bold" (engels) bij jou.
Nu herkent VBA beiden, dus moest je nu nog zeggen dat je versie Frans of Duits is, tja, dan werkt het nog niet.

- hij ging in de fout op die hele lange tekst, de grens ligt op 255 karakters. Nu wordt woord per woord gecontroleerd en in de D-kolom gezet.
Dat hij bv. neerzeten niet verdacht vindt, tja, dat weet ik ook niet. In de spellingscontrole van Word wordt hij ook niet opgepikt ???

Gebruik de macro "AlleTwee"
 

Bijlagen

  • Punten voor checks (4) (1) (4).xlsm
    30,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
@Enigmasmurf,
ja, daar reageer ik nogal geprikkeld op.
Bij deze rechtgezet in de vorige reactie.
 
Top! :thumb:
Weer een heel stuk verder zo.
Waar ik nu nog wel tegenaan loop is dat de kolomkoppen van kolom C en D meegenomen worden in de checks en het leeghalen van de kolommen.
Ik heb zitten vogelen hoe ik deze kan uitzonderen, maar het is me niet gelukt.
Ik heb al wel wat aanpassingen gedaan dus graag bijgevoegd bestand gebruiken mocht je aanpassingen weten in de vba.

Alvast dank weer! :d
 

Bijlagen

  • Checks op webshop omschrijving 24-09-2020.xlsm
    30,6 KB · Weergaven: 12
ik weet niet of je daar problemen mee hebt, maar ik heb er een tabel van gemaakt en dan hoef ik niet veel te programmeren.
De 2 zaken worden nu gewoon cel per cel na elkaar gedaan.

De spellingscontrole kan je ook bepaalde termen aanleren, dus bepaalde woorden, die steeds als fout aanzien worden, die kan je in je eigen woordenboek gaan stoppen en die krijg je later niet meer op je bord.
Hoe dat precies werkt, dat laat ik liever iemand anders uitleggen of Google eventjes, maar het moet analoog aan Word werken.

Desnoods kunnen "slechte" woorden nog eens door het engels woordenboek gehaald worden, alvorens definitief als "slecht" te brandmerken.
 

Bijlagen

  • Checks op webshop omschrijving 24-09-2020.xlsm
    33,9 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
@Cow18,
Dit ziet er heel mooi uit. Ik heb nou alleen een ander probleem.
Ik wilde 3 buttons maken voor de macro's.

Checks
Spellingcontrole
Checks + spellingscontrole

Dit omdat zeker de spellingscontrole best wel zwaar is zo te zien in Excel.
Ik wil dus nadat ze fouten hebben gecorrigeerd dat ze de checks opnieuw draaien, maar dit kan 1 van beide zijn.

Ik zie 'vertalennaarportal' en 'spelfouten' wel apart als sub staan, maar als ik ze wil kiezen bij toekennen macro aan de button, krijg ik alleen de optie 'Alletwee'.

Super bedankt voor je hulp. ik leer hier weer een hoop van...leuk :thumb:
 
als je een parameter (tenzij die optional is) mee geeft naar een macro of er staat "private" voor de sub, dan krijg je hem niet te zien.
Nu heb je 3 knoppen en die sturen diezelfde macro "AlleTwee" aan, maar ze krijgen wel 2 bitjes (True of False) mee, naargeland ze 1 of beide kolommen moeten aflopen.

Ik had wel de indruk dat de spellingscontrole, in lange teksten, sneller is dan die controle op vreemde tekens
 

Bijlagen

  • Checks op webshop omschrijving 24-09-2020 (1).xlsm
    45,6 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
@Cow18 Je bent echt de bovenste beste!!!

Ik heb hier en daar nog wat aangepast en volgens mij kan ik er zo goed mee uit de voeten.
Volgende week nog wat extra testjes, maar ik ga ervan uit dat het zo werkt.

Bedankt voor al je hulp! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan