Apps in taakbalk starten niet meer op. Krijg foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Het is niet de eerste laptop die ik voor vrienden met win 10 installeer, maar volgend probleem ben ik nog niet tegen gekomen.
Als ik nu iets aanklik in de taakbalk verschijnt deze foutmelding:
foutmelding taakbalk.JPG

Alles uit de taakbalk verwijderen en er weer opnieuw in zetten helpt niet. Zelfde resultaat.
SFC /scannow als admin levert ook geen verbetering op.
Helaas stond herstelpunt maken nog niet aan.

Iemand ervaring hier mee?
Opnieuw installeren is uur werk, dus geen probleem. Nu ben ik er al langer mee bezig. Maar als opnieuw installeren niet hoeft..... heb ik weer wat geleerd.

mvg

Rob
 
Dus de apps zijn geïnstalleerd en standaard-apps ingesteld? Er zit een optie: "Standaardinstellingen zoals aanbevolen door MS herstellen."
 
Nou zelfs de verkenner in de taakbalk geeft deze foutmelding.
"Standaardinstellingen zoals aanbevolen door MS herstellen." komt neer op opnieuw installeren. Gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingsvragen etc. moeten dan weer opnieuw ingegeven worden en alle programma's moeten opnieuw geïnstalleerd worden. Ja is een optie die ik ken. Ik hoop om een oplossing bv register aanpassen of ... weet ik niet.
Stel het gebeurd opnieuw, wat dan? Weer opnieuw beginnen?

Ik bedenk me nu dat ik eens de items van C:\Users\boven\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar van de ene naar de andere computer kopieer. eens kijken wat dat oplevert.

Nee, helaas, leverde niets op.
Wat wel wat opleverde is:
foutmelding taakbalk 2.JPG
Linker is van de installatie met de fout. Eigenschappen van het "icon" in de taakbalk.
De eigenschappen van de verkenner in ...Quick Launch\User Pinned\TaskBar zien het zelfde uit als rechter plaatje.
Verwijderen van en toevoegen aan taakbalk laat ook direct de verandering in ..........Quick Launch\User Pinned\TaskBar zien.

Nu een poging wagen registers met elkaar te vergelijken. Win 10 Home en win 10 Enterprise zal het misschien niet gemakkelijker er op maken.

Nou dat was simpel. User Pinned staat in in beide even vaak op de zelfde plaats in.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat onder > Tabblad Details File Explorer.lnk En onder Kenmerken Al

"Standaardinstellingen zoals aanbevolen door MS herstellen." komt neer op opnieuw installeren. Gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingsvragen etc. moeten dan weer opnieuw ingegeven worden en alle programma's moeten opnieuw geïnstalleerd worden.

Dat lijkt mij heel stug. Dat is een optie die staat onder Instellingen > Apps > Standaard-apps en kan me niet voorstellen dat die optie betrekking heeft op het hele systeem. Volgens mij worden de standaard-apps volgens Windows opnieuw ingesteld.
 
Ik was toch wat te overenthousiast.
Vanmorgen was ik het zat en heb hem naar Standaardinstellingen zoals aanbevolen door MS hersteld.
Komt neer op opnieuw installeren.
Gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingsvragen etc. moeten dan NIET opnieuw ingegeven worden maar WEL alle programma's moeten opnieuw geïnstalleerd worden.
Herstelpunt maken aangezet en een back-up gemaakt met Aomei Backupper. Dus wie doet me nog wat?

Bedankt voor het mee denken.
Het eigenlijk probleem is dan wel niet opgelost, maar nu kan er met de gemaakte back-ups goed gewerkt worden.
 
Mooi zo. Controleer de systeemherstelpunten regelmatig. Soms zijn ze plotseling verdwenen en dan blijkt dat sommige programma's die ook kunnen opruimen. Dus je hebt een bootmedium voor Aomei Backupper?
 
Bootmedium?
Nee, zo snel ben ik ook weer niet. Maar kan nog steeds gemaakt worden op een andere pc.
 
Ik weet het niet zeker maar een bootmedium moet je maken op dezelfde pc die je dan later wilt herstellen. Heeft dat niet met mogelijk verschillende hardware en drivers te maken?

Dus wie doet me nog wat?

Je kunt honderd systeemkopieën hebben maar als niet herstellen kunt heb je er niets aan. Valt het besturingssysteem uit en wil je herstellen dan moet dit plaatsvinden via dat medium (recovery disk/medium)
 
een bootmedium moet je maken op dezelfde pc die je dan later wilt herstellen
Onzin, een bootmedium is alleen bedoeld om het systeem op te starten, dat kun je op elke pc maken.
In de meeste gevallen gaat het om een bootmedium met daarop een WinPE omgeving.
 
Oké, ik zal de leverancier van de back-upsoftware laten weten dat het volgens jou onzin is wat ze in de handleiding schrijven.

"Zelfs als de validatie van het stuurprogramma juist functioneert en de Recovery Disk CD lijkt te werken, is het verstandig om een aangepaste Recovery Disk CD te maken. De aangepaste cd bevat de huidige stuurprogramma’s voor uw netwerk en opslagapparaten, zodat u in geval van nood de herstelpunten kunt bereiken die nodig zijn om uw computer te herstellen."

"Zonder toegang tot de juiste stuurprogramma's kan een apparaat niet worden gebruikt wanneer u de RD uitvoert. Daarom kan het voorkomen dat u geen toegang hebt tot de herstelpunten die nodig zijn om de computer te herstellen wanneer die zijn opgeslagen op een netwerk of een lokale vaste schijf."
 
Laatst bewerkt:
Vooral doen, dan heb jij in de toekomst wellicht wat minder te klagen over de div. software die volgens jou onligisch en slecht werkend is :thumb:
 
Een boot medium kun je op iedere pc maken die je wil.
Een recovery tool moet je maken op de pc waarvan je een recovery wilt maken om de pc naar een vorige staat terug te brengen.
Nou heb ik nog nooit meegemaakt dat een Win10 installatie disk de pc niet aan de gang ging, dus voor een schone installatie maakt het geen fluit uit op welke pc je een bootable disk maakt, voor een herstel stick maakt het bootable maken dus ook niet uit, maar voor het backuppen van bestanden moet je logischerwijs op de betreffende pc zijn.

Maar ja, van een brak draaiende pc wil je geen backup maken (hooguit van documenten etc.)
 
@Senso en @Scrapheap,

En ik maar aan het verkondigen dat dit een geweldig en zakelijk forum is. Geen flauwekul e.d. Nou dit is een meningsverschil dat mag best, maar dat hoeft toch niet op deze manier?

@Senso
Als mijn systeem het niet meer doet en ik maak op een andere pc een recovery schijf of usb stick, dan kan ik daar echt mee mijn systeem, waar ik al een backup op een andere partitie van die schijf, of op een externe schijf heb staan, herstellen. Pff wat een zin.
@Scrapheap
Ja een bootmedium kun je overal maken. Alleen of je dan de specifieke software voor die bepaalde backup er op hebt staan is maar de vraag.

Dus wie doet me nog wat?
Hoe is dat bedoeld? of is dat een restje van mijn post?

In mijn geval wordt er een Aomei bootmedium gemaakt op basis van een WinPE met Aomei backup software. Geen drivers van het systeem, dit zitten in de back-upfile die ik dan terug zou zetten.
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect, in mijn reactie staat niks wat niet juist is, in alle opzichten.
Lees 10 reacties van ons koffiezet-apparaat en je weet genoeg.
Wellicht voert irritatie de boventoon omdat deze persoon geregeld verwarring zaait met zijn onjuiste informatie, zoals overigens ook regelmatig door anderen opgemerkt.
Het was dus duidelijk bedioeld om jou niet op het verkeerde spoor te zetten maar uit je reactie blijkt dat jij wèl weet hoe het werkt :thumb:
 
Gebruikersnaam, wachtwoord, beveiligingsvragen etc. moeten dan NIET opnieuw ingegeven worden maar WEL alle programma's moeten opnieuw geïnstalleerd worden.
Herstelpunt maken aangezet en een back-up gemaakt met Aomei Backupper. Dus wie doet me nog wat?

Dus daarom schrijf ik mijn reactie in post 8. Ik trek deze voorhaaste conclusie dus even in twijfel en beargumenteer dat in die post. Ik begin ook met "Ik weet het niet zeker..." Met alle respect jullie moeten beter lezen en jullie proberen alles in het negatieve te trekken. Dat wat ik schrijf komt uit Norton Ghost en dat stond er al jaren zo, ik heb dat altijd aangehouden. Als dat dan achterhaald is, dan schrijven jullie netjes, dat dit heden niet meer zo is. Dat is alles.

Ja, en natuurlijk geef ik goede maar ook onjuiste informatie, natuurlijk ben ik goed en slecht, natuurlijk maak ik fouten en doe dingen goed. Is dat niet eigen aan een mens?

Maar goed, er zal een groot aantal mensen zijn en vooral "de deskundigen" die een hekel aan mijn manier van werken hebben. Ik kom vaak met eenvoudige duidelijke oplossingen die mensen op een eenvoudige manier kunnen gebruiken. Ik hoef niet altijd moeilijk te doen. Er zijn heel veel topics waar heel moeilijk wordt gedaan en die totaal niet opgelost worden en de vragenstellers afhaken. Geef mij de stappen zegt TS dan, maar die krijgen ze niet! Wel moeilijke taal en heel moeilijk doen!

Als ik iets niet begrijp dan zeg ik dat, maar als jullie iets niet begrijpen dan verdoezel je dat door mijn teksten in het negatieve te trekken. Maar inmiddels doorzien mensen dat wel.

Met mijn systematische aanpak, uitleg en waarschuwingen over het maken van systeemkopieën heb door de jaren heen honderden mensen op dit forum geholpen en dat is ook te bewijzen er zijn veel minder problemen op dat gebied omdat mensen het nu wel goed voor elkaar hebben en herstellen kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Jongens,

Ik wilde hoofdzakelijk de toon aankaarten.
En ja, ik geef ook wel eens adviezen, die soms ook er naast zitten. Wat dat aan gaat is niemand gevrijwaard. Het ook afhankelijk van de info die gegeven wordt en de manier waarop. Je gaat van je eigen gedachtewereld uit.
Als ik dan commentaar krijg omdat mijn antwoord niet goed is, dan doe ik er het zwijgen toe. Elkaar gaan afkatten werkt volgens mij contra productief.

Verder ben ik steeds blij als er antwoorden komen, ook die van jullie, die het liefst tot een oplossing leiden. Zo niet, dan heb je weer wat ervaring opgedaan.

mvg

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan