Nokia 2, Bluetooth verbind niet altijd met koptel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
616
Heb de tweede Bluetooth koptelefoon, nu een Philips bas +, die het niet doet op de nokia 2 smartphone. Blijkbaar doen bepaalde versies van Bluetooth het niet op deze telefoon. Op de tablet werkt ie wel, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg ik deze koptelefoon werkend op een Android Nokia 2 ? Heb andere bluetooth apparaten uit het lijstje verwijderd, maar helpt niet. Koptelefoon in connect stand, wit knipperend. Maar geen connectie.
 
Nokia 2 => Bluetooth v 4.1: A2DP, LE
Bass+ => Bluetooth v 4.1: A2DP, AVRCP, HFP, HSP

Zoek de verschillen...
 
HFP en Hsp zijn eenvoudige vormen van bediening van headsets. A2DP verstuurt stereosignalen met veel betere kwaliteit , dan hfp en hsp.
AVRCP betekend audio video remote control profile. Dus voor en achteruitspoelen van een verbonden apparaat.
 
windows 10 help: lijst van ondersteunde bluetooth profielen gevonden. Help 10568
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft Windows BT support te maken met de verbinding van je koptelefoon met je Nokia..?
Leg eens uit wat ik mis iets denk ik..:shocked:
 
Scrapheap, IK denk na over die koptelefoon, die bij de lidl in de aanbieding gaat en wil nu wel eens eentje , die het wel doet op mijn telefoon. Vandaar de lijst met ondersteunde bluetooth profielen in Win 10,
meer om een overzicht te hebben, van wat er bestaat en wat het betekend.
Lijst maakt het nog onoverzichtelijker.
Ik wil alleen goede kwaliteit stereo horen op koptelefoon (die bij de lidl is silvercrest)
Hoef ook de telefoon niet op te nemen via de koptlefoon. Of te praten tegen mijn telefoon via de (bij philips ingebouwde ) microfoon
Een profiel voor een carset is
A: mono
B: alleen spraakband (tot ca. 8000 Hz). Dus die valt af.

A2DP profiel is o.a. een goed profiel

Die zit in mijn huidige telefoon en in de Bass + , maar geen connectie.
Ik begrijp nu, denk ik, een apart profiel , die de verbinding in de lucht houdt.
Die in een zaaltje met nog een bluetooth verbinding van iemand, mijn muziek niet naar zijn koptel. stuurt, of thuis naar de bluetooth speakerbox van de buren.
 
wil nu wel eens eentje , die het wel doet op mijn telefoon. Vandaar de lijst met ondersteunde bluetooth profielen in Win 10,
Dat heeft er toch totaal niks mee te maken..?
Wat Windows ondersteunt heeft geen enkele relatie met de verbinding tussen koptelefoon en de Nokia ( die op Android / Linux draait )...ik zie dat even niet.
Heb die koptelefoon even bekeken bij Lidl shop...
BT v 5.0 maar verder geen specificatie van protocollen....
Zou met die Nokia eens naar een fysieke winkel gaan, Mediamarkt o.i.d. en daar een paar koptelefoon testen, dan weet je teminste zeker of het werkt of niet..
En, koop een fatsoenlijke ding, niet zo'n low-budget geval als deze Silvercrest, dat is vragen om ellende.
 
Dat heeft er toch totaal niks mee te maken..?
Wat Windows ondersteunt heeft geen enkele relatie met de verbinding tussen koptelefoon en de Nokia ( die op Android / Linux draait )...ik zie dat even niet.
Heb die koptelefoon even bekeken bij Lidl shop...
BT v 5.0 maar verder geen specificatie van protocollen....
Zou met die Nokia eens naar een fysieke winkel gaan, Mediamarkt o.i.d. en daar een paar koptelefoon testen, dan weet je teminste zeker of het werkt of niet..
En, koop een fatsoenlijke ding, niet zo'n low-budget geval als deze Silvercrest, dat is vragen om ellende.

Ben een keer bij de expert geweest voor een koptel van 60,- , die normaal 90,- kostte. In de winkel uitgeprobeerd, geen connectie, niet gekocht.
Ze probeerden me een nieuwe telefoon aan te smeren.
Weken later begon hij daar weer over. Kwam daar voor volgende aanbieding. Geen medewerking deze keer,
ivm Covid, koptel. mocht ik niet uitproberen, wel kopen en werd niet meer terugkomen ivm Covid.

Dus lekker naar huis gegaan en nooit meer terug daar.

p.s.
de Bas + doet het prima met de laptop. Muziek starten en zelfs op zolder nog geluid.
 
Hallo

Blijkbaar heb je reeds verschillende compatibele werkende koptel. geprobeert , met als resultaat toch een njet.

Indien deze tel. wel bluetooth toestellen ziet , maar er niet mee wilt verbinden ...

Kun je als laatste mogelijkheid een firmware update overwegen van deze telefoon.

Of er voor dit toestel een update beschikbaar is , is een groot vraagteken , daar er te weinig info door u gegeven wordt.

Je zult dus zelf eens moeten rondsnuffelen op www

Als niet werkende bluetooth niet echt storend is , niet aan beginnen , wat firmware updaten houdt uiteraard risico's in ...

P.s.

Het zou ook kunnen , dat er door iemand een andere android versie werd geinstalleerd , die niet overweg kan met de bluetooth chip in uw telefoon.

Waardoor je nu deze problemen hebt ....

Peter
 
Hallo

Blijkbaar heb je reeds verschillende compatibele werkende koptel. geprobeert , met als resultaat toch een njet.

Indien deze tel. wel bluetooth toestellen ziet , maar er niet mee wilt verbinden ...

Kun je als laatste mogelijkheid een firmware update overwegen van deze telefoon.

Of er voor dit toestel een update beschikbaar is , is een groot vraagteken , daar er te weinig info door u gegeven wordt.

Je zult dus zelf eens moeten rondsnuffelen op www

Als niet werkende bluetooth niet echt storend is , niet aan beginnen , wat firmware updaten houdt uiteraard risico's in ...

P.s.

Het zou ook kunnen , dat er door iemand een andere android versie werd geinstalleerd , die niet overweg kan met de bluetooth chip in uw telefoon.

Waardoor je nu deze problemen hebt ....

Peter

Het is een Philips SHB 3075 BK voor 20,- euri

standaard android op mijn nokia 2 is nu versie 7.1.1
automatische upgrade.

2.
Als ik een bedrade koptel gebruik, dan krijg ik dat google assist geleuter er overheen, die drukte alle muziek weg.
Het is geen levenswerk, maar in het OV trein, tram, bus, wil ik muziek luisteren.
 
Uit dit artikel blijkt dat er nooit een Android update voor de Nokia 2 is geweest en dat die er ook niet zal komen...
Uitgezonderd dan de update naar Android 8.1 die Nokia zelf afraadt.....maar je kunt hem installeren als je dat persé wilt.
Het voorstel om uit te kijken naar een ander, moderner toestel was dus helemaal niet verkeerd want de Nokia 2 is gewoon een kansloos apparaat als het om toekomstbestendigheid gaat..
 
Dacht dat EU iets had gedaan aan soort stoppen van updates. Na meerdere smartphone s dacht ik iets goeds had in mijn AOW met dit merk.
 
Was ook een budget toestel toen het uit kwam, dat kun je aan de specificaties al wel zien.
Maar dat maakt verder niet uit.
Zoals je in het eerder gelinkte artikel kon lezen is de oorzaak 2-ledig:
a) Google veranderde de systeemeisen voor de reguliere Android-versies
b) Nokia kon aan de hardware niks veranderen en dus was een update niet mogelijk.

Maar zoals eerder opgemerkt: je kunt die v 8.1 erop zetten maar het toestel zal dan naar alle waarschijnlijkheid nog trager worden dan het nu al is.
Je moet je afvragen of het je dat waard is...
 
Dacht dat EU iets had gedaan aan soort stoppen van updates. Na meerdere smartphone s dacht ik iets goeds had in mijn AOW met dit merk.
 
Heeft niets met de U van doen, geen idee waar je dat vandaan hebt.
Google is degene die Android ontwikkelt en zij hebben de systeem-eisen voor Android aangepast maar dat gebeurde pas nadat de Nokia 2 al te koop was.
Dat is ook de reden dat Nokia zelf afraadt om die 8.1 update te installeren, die heeft eigenlijk 2 Gb werkgeheugen nodig en die Nokia 2 heeft maar de helft, dus 1 Gb.
Dus de EU kan hoog of laag springen, dat verandert niks aan jouw probleem, niemand gaat daar iets aan veranderen.
Jij moet de keuze maken tussen:
of toch de 8.1 update installeren of een andere BT muziekspeler zoeken waar die koptelefoon wèl probleemloos mee werkt.
 
Gefeliciteerd en mag hopen dat je er lang plezier van hebt.:thumb:
 
dANK U,, Bereik is goed , telefoon ligt buiten , ik zit binnen met geluid. A2DP en AVRCP moeten ondersteund worden door de mobiele telefoon staat in handleiding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan