sorteren met VBA in een lijst contracten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beëindigd.
 
Dat verwacht je niet.
Soms zijn het de kleine dingen.
 
oke, thanks. dat dit nu werkt.
echter het is vaak een hele lange lijst, maar hoe pakt hij dan degenen als hij midden in de lijst staat?
zoals in bijgevoegde voorbeeld?
Ik heb nu de lijst heel beperkt gehouden, maar vaak is de lijst 1000 records lang en wil ik alleen de klanten zien waarvan alle contracten zijn afgelopen in blad1 zoals daar als voorbeeld staat.

PS beeindigt is aangepast in beeindigd :)
 

Bijlagen

  • Test vba contracten (2) (1).xlsb
    19,2 KB · Weergaven: 13
Ik begrijp de vraag niet echt. Als je een groter bereik wil filteren dan moet je het bereik in de formule aan passen. Het beste kan je een tabel gebruiken dan heb je geen omkijken naar het bereik. Als je de formule in P2 verplaatst naar P3 en deze naar beneden door sleept dan zie je als uitkomst TRUE of FALSE. Alle rijen met de uitkomt TRUE worden gekopieerd naar de tab 'Uitkomst'. Als de formule goed is dan kan je het geheel binnen de macro afhandelen.

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("uitgangspunt")
    .Range("P2").Formula = "=OR(COUNTIF(Table2[CustomerID],C3)=COUNTIFS(Table2[CustomerID],C3,Table2[DateContractTo],""<>""),AND(I3>=Beeindigdvanaf1,I3<=Beeindigdtot1))"
    Sheets("Uitkomst").UsedRange.Clear
    .ListObjects(1).Range.AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("P1:P2"), Sheets("uitkomst").Cells(1)
    .Range("P2").Clear
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Test vba contracten (2) (1) (2).xlsb
    22,1 KB · Weergaven: 17
Bedankt voor je antwoord. Deze bijlage die je hebt gezonden is precies de uitkomst die ik zou willen zien.
Dit scheelt mij zoveel zoekwerk in een lange lijst.
Nogmaals mijn dank voor je hulp.

Kan ik de formule ook met een macro kopieren in de tabel zonder te slepen naar beneden in het bereik?
 
Laatst bewerkt:
De hele formule is nergens voor nodig. Heb ik er alleen ingezet ter controle. Misschien zelf eens wat proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan