Windows Defender blokkeert een veilige download

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik download een veilige download GWindows.exe van https://sourceforge.net/projects/gnavi/ en krijg de melding "geblokkerd" In het veld met ... staat één kreet - Behouden dus dat klik in aan. Daarna krijg ik een venster waarin staat "Microsoft Defender SmartScreen heeft gemeld dat deze app niet vaak wordt gedownload. U moet alleen bestanden openen die u vertrouwt." met als knoppen verwijderen en annuleren, Bij verwijderen verdwijnt de file, als ik op Annuleren druk dan zie ik de file in C:/Download en staat erbij behouden of verwijderen. Als ik op behouden druk krijg ik weer dast venster. Ik kan de site veilig melden maar de file blijft onbereikbaar. Hoe kan ik deze file downloaden zonder de Windows Defender eerst uit te zetten of een lager beschermingsniveau te geven??
 
Heb je in dat laatste venster een regeltje waar staat: More info
Of in het Nederlands uiteraard.
Klik daar dan eens op en krijg je waarschijnlijk de keuze om hem toch te kunnen starten.
 
Ik snap dat ik smatscreen kan uiutzetten en later weer aan, maar dat wilde ik niet en de andere manier werkte niet
 
De manier in #2 werkt hier prima.
 
Wat Edmoor zegt. Is eerlijk gezegd even zoeken naar die "more info" link, want zo onduidelijk mogelijk weergegeven. Maar werkt daarna wel.
 
Jammer maar ik had gehoopt dat er een andere manier zou zijn om de file te behouden maar door smartscreen kwam ik in een lust terecht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan