Mac mini, problemen met fotobibliotheek na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

mispelhage

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
51
Deze problematiek is al veel genoemd op internet, maar ik heb nog geen oplossing voor mijn probleem. Sinds de update naar catalina 10.15 is mijn fotobibiotheek van Photos ontkoppeld. Via Finder is de fotobibliotheek wel te vinden onder de users (ik heb ook een back up gemaakt). Alleen deze bieb kan ik onmogelijk openen.
Foutmelding "Photos cannot find the System Photo Library named "Photos Library"
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met gebruikersrechten van users, alhoewel ik maar 1 user op de mac gebruik.
Voor de rest werk ik met een windows toetsenbord aan de mac, waardoor sommige toetsen combinaties misschien niet werken.

Iemand suggesties voor herstel? Dank!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
ja, die tips ken ik natuurlijk en heb ik allemaal geprobeerd. Het probleem blijft op dezelfde manier bestaan.

Iemand anders nog tips???
 
Ik weet niet of het van belang is, maar tijdens die bewuste update ontstond er ook een folder ' relocated items' met daarin de folder met submappen Configuration - private - etc - en dan een file ' master.passwd.system_default'.

Ik weet niet of dit samenhangt met het photolibrary probleem.

Ik heb de map fotobibliotheek ook voor alle users de permissie op 'read & write' gezet.
 
Hier nog wat Nederlandstalige bronnen.

Hulp bij de Foto's-app bij Apple zelf: https://support.apple.com/nl-nl/HT205966

Bij website Appletips: www.appletips.nl/fotos-voor-os-x-problemen-oplossen-door-fotobibliotheek-te-herstellen/

Vaak voorkomende oplossing:
Om een corrupte systeem fotobibliotheek te repareren kan je de volgende stappen volgen:
1. Sluit het programma 'Foto’s' af.
2. Druk tegelijk ALT en COMMAND in op je toetsenbord terwijl je op het programma 'Foto's' klikt.
3. Je krijgt nu de optie aangeboden om te herstellen.

Maar dan moet je wel de juiiste toetsen gebruiken op je windows-toetsenbord, check dat eerst, anders gaat het nooit werken... ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan