Plakken in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimcor

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Berichten
34
Beste. Ik gebruik Office 365 onder Windows 10. Als ik tekst wil plakken in Word dan verschijnt telkens de foutmelding 5149 met als tekst: Microsoft Visual Basic: ‘Het gevraagde lid van de collectie bestaat niet'. Hoe kan ik dit oplossen?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-07-14 100253 (1).jpg
    Aantekening 2020-07-14 100253 (1).jpg
    19,1 KB · Weergaven: 58
Door een bestaand lid van de collectie te gebruiken.
 
Die foutmelding an sich is niet logisch want daar heb je geen VBA bij nodig; de vraag is natuurlijk: wat ben je aan het doen?
 
Die foutmelding an sich is niet logisch want daar heb je geen VBA bij nodig; de vraag is natuurlijk: wat ben je aan het doen?

Dat gebeurt enkel in Word als ik een stukje tekst of een afbeelding van het klembord in een tekstbestand plak.
 
Nog niet duidelijk wat je nu precies doet.
Dus je hebt een tekst.txt bestand waarin je een stukje tekst selecteert. kopieert met de muis of CTRL-C en vervolgens in de Word document plakt met de muis of CTRL-V?
En dan krijg je in Word die foutmelding?
 
Laatst bewerkt:
Dus je kopieert ergens iets vandaan (tekst, afbeelding) en als je dan op <Plakken> klikt, krijg je de foutmelding? Of gebruik je een sneltoets? Nogmaals: als je basale dingen doet als Copy-Paste, dan worden er nooit macro's getriggerd. Als dat bij jou wél het geval is, dan zit de fout ergens anders. De vraag is dan ook: krijg je dezelfde fout in een ander/nieuw document? Of in één specifiek document? Post in dat geval dat document erbij.
 
Inderdaad OctaFish én Edmoor. Ik doe dat met de sneltoetsen. Het gebeurt ook in een nieuw document. Echter, als ik in het lint op plakken klik lukt het wel. Dat is toch merkwaardig!
 
Dan heb je wellicht een macro aan een toets toegewezen. Als je de foutmelding krijgt, kun je door op Foutopsporing te klikken zien waar het fout gaat. Kun je ook zien in welke procedure dat is. Ik zou dat eerst eens proberen.
 
Bedankt OctaFish en Edmoor! Ik had inderdaad twee macro's aanstaan. Ik heb ze niet meer nodig en dus verwijderd. Opgelost! Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan