Externe harde schijf is ineens weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Ik heb een desktop computer met Windows 10 en ik wilde een systeemherstel maken op mijn externe harde schijf, dat was maar 32 GB terwijl mijn externe harde schijf 1 TB is. Sindsdien is mijn externe harde schijf niet meer zichtbaar en heeft de schijf maar 32 GB. Kan ik dit alles nog terugdraaien en hoe ?
 
HD weg

Met EaseUS Partition Master Free moet dat simpel lukken. Waarschijnlijk heb je alleen de FAT tabel gesloopt oid. Download dit programma op een bootable USB stick en start hiermee je computer. Succes...
 
Mijne externe harde schijf was de F schijf en de nieuwe partitie is ook F. Kan ik dat dan toch gewoon verwijderen ? Ik heb bij schijfbeheer gekeken en daar staat dat dat gedeelte niet toegewezen is. Wat moet ik dan doen ?
 
Laatst bewerkt:
Schreef ik toch al?

Of van die niet toegewezen ruimte een partitie maken in ntfs.
 
Hij zegt nu dat die partitie is beschadigd en dat ik het moet formatteren ?
 
Hallo

Controleer ook eens de h.d.d. op z'n mechanische integriteit.

CrystalDiskInfo is daarvoor prima bruikbaar , en een tot vervelends toe gedocumenteerd prg.

Status dient uiteraard good (goed) te zijn ...

Peter
 
Ik kan uit de inhoud van post 1 niet afleiden wat je nu precies gedaan hebt. Een systeemherstelpunt wordt gemaakt op de schijf van het besturingssysteem en is meestal maar een paar GB. Een systeemkopie maak je met back-up software en is de grootte van de c/schijf waar het besturingssysteem met programma´s op staat. Vermoedelijk 30/50GB.

F is RAW en waarschijnlijk moet je die dan formatteren in NTFS. Alle data op de schijf gaat verloren! Maar is dat dan de hele externe schijf van 1TB? Plaats een screenshot van schijfbeheer.

Deze nog gevonden. How to Convert RAW to NTFS Without Losing Data

Staat op die F nog data is dan de vraag.
 
Laatst bewerkt:
Op de F schijf staat een heleboel data en ik ben nu Hasleo Data Recovery Wizard aan het draaien, maar daar is hij wel een tijd mee bezig.
 
Een dergelijk programma staat ook in de link. Als je de data veilig hebt gesteld zou ik bij voorkeur onderstaande uitvoeren.

# 2-2. Convert RAW to NTFS via CMD

Using the command line to convert RAW to NTFS is not necessary but it's also a way to do it. With the correct command, you can change RAW hard disk/partition to NTFS.

Step 1. Search "Command Prompt", right-click it and choose "Run as administrator".

Step 2. Type convert F: /fs:ntfs and hit "Enter".

Let goed op dat F dan de juiste schijfletter is.
 
Jammer dat je daar nu pas mee komt, op de externe stond data maar je hebt er een systeemherstelschijf van gemaakt, de gegevens van de 32GB zijn dan sowieso overschreven.
En die data recovery scant de hele schijf?

En er is geen F: schijf, de eerste partitie die nu raw is heeft/had een schijfletter F: en voorheen de hele schijf.

CrystalDiskInfo is daarvoor prima bruikbaar , en een tot vervelends toe gedocumenteerd prg.
Antwoorden geven op de gestelde vragen zou fijn zijn voor de helpers.
 
Ja goed, als het zo gegaan is als Lange Pier schrijft is er wel sprake van een grote fout die gemaakt is. Het geven van antwoorden op gestelde vragen laat vaak van beide kanten te wensen over. Het was een kleine moeite geweest om een screenshot van schijfbeheer te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan