Instructies om een Fuser Sensor PCB van Brother DCP-9020

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring of aanwijzingen om een Fuser Sensor PCB van een Brother DCP-9020 te installeren?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo

De 9330 zit zo goed als identiek in elkaar als uw 9020

Zie :

https://www.youtube.com/watch?v=HnGapSLinJI

Vermelding van defekt of symptomen had volgens mij toch veel eenduidiger/nuttiger info voor u opgeleverd.

Op dit printje zitten volgens mij slechts enkele connectoren en een optocouplertje ...


Grofweg ziet dit er zo uit :

https://www.benl.ebay.be/itm/Brothe...263111?hash=item4b67842e87:g:c7QAAOSw-IldJM~O

Niet het model voor uw printer , maar enkel om te tonen (foto) , dat er 2 X niks op dit printje is gemonteerd ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

De 9330 zit zo goed als identiek in elkaar als uw 9020

Zie :

https://www.youtube.com/watch?v=HnGapSLinJI

Vermelding van defekt of symptomen had volgens mij toch veel eenduidiger/nuttiger info voor u opgeleverd.

Op dit printje zitten volgens mij slechts enkele connectoren en een optocouplertje ...


Grofweg ziet dit er zo uit :

https://www.benl.ebay.be/itm/Brothe...263111?hash=item4b67842e87:g:c7QAAOSw-IldJM~O

Niet het model voor uw printer , maar enkel om te tonen (foto) , dat er 2 X niks op dit printje is gemonteerd ....

Peter

Hallo VDK_P

Dit was precies waar ik naar zocht. Ik heb inmiddels een nieuwe PCB LV 0889 gesteld bij Alibaba, en wacht dus op de levering.
HTB1w.n2pRnTBKNjSZPfq6zf1XXai.jpg
Inderdaad had ik met het losnemen van de rode en witte aansluiting op de PCB beschadigd,
en kreeg daardoor de melding, dat het Afdrukken niet mogelijk 05 of Apparaatfout 05
Dus ik dank je hiervoor hartelijk, ik zal de link zo goed mogelijk opbergen, zodat ik hem na binnenkomst van dat PCB deze nogmaals kan bestuderen en kan toepassen.
Met vriendelijke groet
Dukkel


Hallo Lange Pier
Bedankt voor deze zéér nuttige informatie.

Mijn LV 0889 PCB heb ik met het losnemen van één van de Kabeltjes (Met witte en rode aansluiting) beschadigd, waardoor de verbinding met de PCB beschadigd is.
En ik foutmelding kreeg "Afdrukken niet mogelijk 05" of "Apparaatfout 05"

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Artikel LV 0889 zou pas de 28-8-2020 arriveren, maar is vandaag al gearriveerd.
Dus ik kan schroeven.
 
Hallo Mensen,
Ik heb bovengenoemde PCB geinstalleerd, maar de printer werkt nog steeds niet
Vervangen heb ik nu inmiddels:
1) De 4 originele color cardriges
2) De Fuser eveneens origineel type LR2232001
3) De Fuser PCB LV0889

Waar loop ik tegen aan?
Bij de Zelfdiagnose wordt aangegeven op het bedieningsschermpje op de machine (Brother DCP-9020CDW):
Automatische herstart binnen 15 minuten
Vervolgens
Afdrukken onmogelijk 05 en Zet de machine uit- en weer aan

Om daarna weer te beginnen met de Zelfdiagnose enz. enz.

Op het scherm van de verbonden PC staat

2020-08-12 - kopie.png

Zie hier de foutmelding: Offline, terwijl de machine aanstaat en verbonden is

Op een hulpschermpje op de PC, betreffende de Printer

2020-08-11 (1) - kopie.png

Waarbij Printen onm zal beduiden dat Printen onmogelijk is

Wie weet hierin de oplossing?
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Mijn LV 0889 PCB heb ik met het losnemen van één van de Kabeltjes (Met witte en rode aansluiting) beschadigd, waardoor de verbinding met de PCB beschadigd is.
En ik foutmelding kreeg "Afdrukken niet mogelijk 05" of "Apparaatfout 05"

Begrijp ik het goed ????

Printer werkte wel korrekt ... enkel na rode en of witte konnektor te hebben beschadigd werkt deze niet meer ???

Met nieuwe printje idem dito ???

Mocht dit kloppen , zou ik controleren of beide printjes wel identiek zijn. (printbaantjes , een eventueel opgedrukt versie nr op print , etc ...)

Kun je controleren d.m.v. multimeter.

Controleren of er spanning of een sensor verbonden is met deze connectoren.

T° klixon , die nu defekt is ??? sensorspanning (meestal 5v) niet aanwezig ??? (zie gemonteerde optocoupler)

Niet evident als je het toestel niet voor u hebt staan , en het niet echt duidelijk is waarom het een en ander werd gedemonteerd ...

Mochten de printjes verschillend zijn , zou ik de defekte connectoren op originele printje vervangen met aangekochte exemplaar.

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn .... laten controleren door iemand met de nodige ervaring/materiaal (lokale elektronica hobbyist??)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

P.s. weet niet of dit nog voor u nuttig is , mits dit topic op "opgelost" staat.

Peter
 
Hallo VDK_P

Ik heb je antwoord uitgeprint, en loop alle mogelijkheden die je vraagt, stuk voor stuk nog eens na.

Ik ben blij met je belangstelling. Deze cessie heb ik nu weer op "Niet opgelost" gezet, mogelijk zijn er ook nog andere die een steentje kunnen bijdragen.

5f354bd1bb944-Fuser_Uitwerpsensorprintplaatje.jpg


De linker afbeelding is de nieuwste (dus met die losse contactjes)

Hierbij de achterkant:

5f354ccb564c7-Fuser_PCB_-_kopie.jpg


De Omcirkelde aansluiting zijn de losse contacten.

Mvg
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Hallo VDK_P


Ik heb de losse contactjes op de PCB gesoldeerd en versterkt (tegen door drukken)
En het hele spul weer ingebouwd.

Gerepareerde PCB - kopie.jpg

En mijn Brother DCP-9020CDW werkt weer als nooit tevoren.

Hartelijk bedankt voor je raad, in het bijzonder die op 12 Aug 2020 18:40

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan