Is de recoverypartitie Windows 8.1 gewijzigd na de upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,
Eerst wil ik jullie erop wijzen dat ik deze vraag ook al gesteld heb op nationaalcomputerforum.nl .
Maar omdat ik daar geen antwoord kon krijgen op hetgeen ik specifiek vroeg, probeer ik het hier nog een keer.

Kunnen jullie me uitleggen of na de upgrade van Windows 8.1 naar Windows home10 de recoverypartitie Windows 8.1 PBR_DRV 15,14 GB NTFS Herstelpartitie is aangepast of is deze hetzelfde gebleven? Dit geldt ook voor de (Oem-partitie 1000 MB), de EFI-systeempartitie 260 MB en WINRE_DRV 1000 MB NTFS . Kan ik
als ik de Windows home 10 opnieuw moet installeren na een systeemcrash, nog gebruik maken van deze verborgen herstelpartities?
grtz,
gilberto :rolleyes:

Nog een aanvulling. Dus zijn de verborgen recoverypartities van Windows 8.1 nog goed na een upgrade naar Windows home 10? En kunnen die na een systeemcrash van Windows 10 nog worden gebruikt in de herstel opties?
grtz,
gilberto :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In feite heb je eigenlijk al niets meer aan de win8.1 herstelpartitie na de upgrade naar win 10 home.
Je kan nooit terug naar een oudere versie via de normale routes.
Waarom zou je dan eerst terug willen naar 8.1 en dan de upgrade opnieuw doen?
Je hebt immers de serial key voor win 10 home.
Haal dan de officiele versie win 10 home op en install die dan direct clean. Dat is altijd nog beter dan een upgrade uitvoeren.

Ps. je aanvulling had je kunnen doen in je start bericht ipv direct te reageren op je eigen bericht.
 
Dus zijn de verborgen recoverypartities van Windows 8.1 nog goed na een upgrade naar Windows home 10?
Als ik dat op internet lees is het antwoord > Nee, niet meer bruikbaar!

En kunnen die na een systeemcrash van Windows 10 nog worden gebruikt in de herstel opties?
Windows 10 zal hersteld worden en Windows 8.1 niet.

Verder staat beschreven maak geen gebruik van herstelpatities (zeker in dit geval) maar maak systeemkopieën en herstel die.
Aomei Backupper, EaseUs Todo Backup en zo zijn er vele andere programma's die dat kunnen en maak een bootmedium.

Wat ik niet begrijp is dat Windows 10 bij een upgrade niet het hele systeem aanpast en oude rommel opruimt opdat alles 100% is. Maar dat zal dan wel alleen kunnen op de manier die Jackall aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties op mijn vraag.
Ps. je aanvulling had je kunnen doen in je start bericht ipv direct te reageren op je eigen bericht.
Bedoel je dat de vorige geplaatste vraag na sluiten van het forum en weer openen opnieuw kunt bewerken? En dan de aanvulling kan toevoegen bij de vorige vraag.
Als ik het goed begrepen heb moet ik de usb stick 32 GB met de herstel opstartbestanden voor Windows 8.1, die de computerleverancier heeft geleverd wissen en een nieuwe herstel usb maken in Windows Home 10. Zodat ik in het geval van een kapotte harde schijf of systeem crash opnieuw de image met Windows home 10 erop kan installeren die op mijn externe harde schijf staat. Dus kan het ook zonder een bootmedium van een programma door derden.
Soms is het wel nodig om de antwoorden van de helpers goed te lezen. Maar als de upgrade naar Windows Home 10 mislukt en je terug moet keren naar Windows 8.1,dan kan je die recovery partities weer gebruiken.Ik heb ook een image van mijn Windows 8.1 en een usb stick met de boot- of opstartbestanden van de herstel optie in Windows 8.1. Ik lees op het internet dat niet alle upgrades van Windows 7 en 8 naar Windows Home 10 goed aflopen. En een verwittigd man is er twee waard.
Grtz,
gilberto :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan