Aanpassing IP adressen range door Netgear

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik kom al geruime tijd op de instellingspagina van mijn Netgear router door de aanroep 192.168.1.1 in te geven. Enkele dagen geleden kreeg ik de melding dat het zoeken naar deze site was afgebroken omdat het te lang duurde. Maar ik kon wel sites op het internet bereiken. Mijn computer opnieuw opgestart en later ook de Router opnieuw opgestart, beide geen resultaat. Na lang zoeken vond ik dat al mijn apparatuur een nummer 170.16.0.xx had gekregen. Bij verder onderzoek vond ik bij de eigenschappen van de router een adres 176.16.0.1 staan toen ik dat probeerde kreeg ik de mededeling dat de router vond dat zijn adressen range teveel op dit van mijn KPN Experia mode leek (192.168.2.254 om de instellingen te kunnen zien) en dat daarom de range was veranderd (na meerdere maanden wel gewerkt te hebben!).
Ik heb daarover 4 vragen:
1. Bestaat er een andere adres benaming die gebruikt kan worden zodat bij een toekomstige wijziging deinstellingspagina bereikbaar blijft? Dat geldt natuurlijk ook voor mijn KPN modem.
2. Hoe kan het dat terwijl het lang goed was gegaan dit plotseling gebeurde?
3. Werken alle verdere instellingen zoals poorten en vastgezette adressen (zowel op de Netgear als op de KPN modem) nog steeds naar behoren.
4. Hoe had ik dit eerder kunnen weten? Ik heb geen bericht ontvangen.

PS ik gebruik deze instellingspagina's o.a. om te controleren in welk onderdeel van het netwerk eventueel een probleem zit (voor de Netgear, tussen Router en Modem of op het externe netwerk.
 
176.16.0.1 is een IP-Adres van een provider uit Saoudi Arabië. Het ziet er in mijn ogen niet gezond uit wat er gebeurd is, en mogelijk lijkt je NetGear gehackt.

Ik raad aan om je NetGear eens te resetten, en de firmware te updaten. Verder raad ik ook aan om je belangrijke inloggegevens aan te passen.

Ik ben benieuwd of je een wachtwoord op je NetGear had staan en of je het beheerpaneel ook naar buiten hebt opengezet.
 
Laatst bewerkt:
Daar ging het mij ook om, duidelijk maken dat het niet pluis is.
 
1. Bestaat er een andere adres benaming die gebruikt kan worden zodat bij een toekomstige wijziging deinstellingspagina bereikbaar blijft?
Als je het IP adres niet meer weet dan kan je een "harde reset" doen om de oorspronkelijke instellingen terug te zetten. Daarmee ben je al je eigen instellingen kwijt. O je gebruikt een netwerk scanner (windows portable versie) om je router te vinden.

Als je het IP adres weet en in de browser naar een naam wilt gaan (in plaats van IP) dan kan je dit doen:

Ga naar map C:\Windows\System32\drivers\etc
Klik met rechts op 'hosts' > Eigenschappen > vinkje weghalen bij Alleen-lezen > OK

Start Kladblok als Administator en open het bovengenoemde bestand 'hosts'.
Voeg aan het eind de volgende regel toe (gebruik het IP adres van jouw router) en dan bestand opslaan.
Code:
192.168.1.1   netgear.local

In je brouwser kan je dan naar het IP adres of naar http://netgear.local
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan