Knoppen verdwijnen af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
Hoi,
ik heb het nou al een paar keer gehad-- ineens verdwijnt de aan-uitknop op mijn scherm. Dan moet ik mij herinneren dat het alt+F4 is, en mijn geheugen is niet zo best, dus dat gaat soms een paar keer mis.
Gelukkig weet ik nog, hoe je een DOS-box opent en shutdown geeft (of was het nu logoff?), maar het zou wel zo makkelijk zijn, als die knoppen niet ineens, random zouden verdwijnen.
Momenteel is die knop er weer...
 
Bedankt. Op het ogenblik zijn alle knoppen er weer, dus ik heb je link gesaved voor een volgende keer.
 
Windows Afsluiten/knop kun je zelf maken.

Maak een snelkoppeling met:

C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /f /t 00
Geef die dat pictogram rode vierkant met witte cirkel en verticaal streepje en zet die op het bureaublad. Naam: AFSLUITEN of UIT.

Sleep deze in de Taakbalk en je hebt een duidelijke UIT knop.
 
Dit roept meer vragen op dan het beantwoordt: hoe maak ik een snelkoppeling aan? Waar haal ik zo'n pictogram vandaan? Ik weet hoe je een DOSbox oproept, maar voor de rest ben ik nog weinig "street-wise".
Enne, als ik zelf een snelkoppeling maak, kan die dan ook spontaan verdwijnen?
 
Geregistreerd in 2007 en dan niet weten hoe je een snelkoppeling maakt? Ga op lege plek op het bureaublad staan en rechtermuisknop > Nieuw > Snelkoppeling en vul in C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /f /t 00
> Volgende en naam geven AFSLUITEN of UIT
Staat verder in post 4
Dat is alles!

Alles kan spontaan verdwijnen! Vraag mijn vrouw maar.

Op de koppeling gaan staan en rechtermuisknop > Eigenschappen > Ander pictogram... en zoek de rode knop op.
 
Dit roept meer vragen op dan het beantwoordt: hoe maak ik een snelkoppeling aan? Waar haal ik zo'n pictogram vandaan? Ik weet hoe je een DOSbox oproept, maar voor de rest ben ik nog weinig "street-wise".
Enne, als ik zelf een snelkoppeling maak, kan die dan ook spontaan verdwijnen?
Heb diverse systemen en onderhoud er ook een paar en bij niet één systeem komt dit gedoe voor, vermoedelijk software die het veroorzaakt

Nee, er verdwijnt niets spontaan en een uit/shutdown pictogram heeft Windows zelf, heb hier een "quick launch" in de werkbalk gemaakt met daarin de meest gebruikte progs en een reset en shutdown pictogram,
de opdracht "%windir%\System32\shutdown.exe -s -t 0" is voldoende.
https://www.pcleek.com/tips/tips-vo...tarten-uit-windows-xp-in-windows-10-activeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan