kleine popup maken met een mededeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil op een website een kleine popup weergeven met de enkele tekst dat de eigenaar van deze website is overleden, waarna men op OK kan klikken (of iets dergelijks) en dan de website verder kan bekijken.
Ik heb van alles geprobeerd, maar het wordt geen popup-schermpje, maar een volledige pagina.
Het hoeft dus geen melding met toeters en bellen te zijn. Via Google heb ik allerlei tips gevonden, maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helpen aan een duidelijke handleiding?

Oh ja, ik heb uiteraard toegang tot de FTP van de website.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Gecondoleerd met diegene....

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het toch weer jammer dat het weer zo'n glazenbol topic is. Doe ons voortaan een plezier en vertel precies wat je allemaal gedaan hebt. Om deze reden kunnen wij natuurlijk niet vertellen wat je fout gedaan hebt. Ik kan daarom enkel verwijzen naar een aantal oplossingen:

Lightbox, Fancybox, modal om maar wat te noemen.

Fancybox heb ik vaak gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
PHP4U, je bent me net voor.
Na nog wat uitproberen, heb ik uiteindelijk besloten om het gewoon op de website zelf te plaatsen.
 
Kan ook, maar dan zal Google dat weer indexeren, wat misschien niet gewenst zal zijn.

Een popup als over-lay lijkt mij een beter idee.
Of als nieuwsitem als je site dat toestaat.
 
De website was al redelijk statisch, er werd weinig op geplaatst. Nu de eigenaar is overleden, wordt ie helemaal statisch, al zal er nog wel iets over de uitvaart e.d. worden geschreven.
 
Wordpress? Dan kan je een plug-in gebruiken voor het maken van een pop-up. Easy.
(even zelf zoeken is wellicht sneller dan dat je hier antwoord krijgt)
 
Nee, @Femke98. Het is geen WordPress-site, want dan had ik daarvoor wel een oplossing voor. Die heb ik al vaker gebruikt.
 
Dan is het toch prima zo.
het was even een 'heads-up' ;-)
 
Een (modal) popup kan met een alert() maar de vormgeving is simpel.
Code:
<script>
window.onload = function(){
  var tekst = "Mededeling:" + "\n"
  + "Hier staat wat tekst." + "\n"
  + "En dit is de laatste regel.";
  alert (tekst);
}
</script>
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan