Hoe kan ik volgende regel zetten met de expressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeastLife

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2018
Berichten
48
Hoi,

Ik wilde hier even vragen of jullie al weten hoe kan ik volgende regel zetten bij de expressie tekst:

voorbeeld:

=[Locatie] &", "& [Datum]&_
"aan" & [Naam]

ik krijg foutmelding omdat _ niet juist is...

niet zo:
=[Locatie] &", "& [Datum]& "aan" & [Naam]

Kan jullie mij helpen hoe kan ik de tekst onder zetten van expressie venster?

P.S. ik ben doof vanwege dit nederlandtaal!
Dank!
 
Wat wil je precies bereiken? Want ik snap het niet helemaal. Je laatste variant is beter als de eerste, maar daarin ontbreken nog wat spaties.
PHP:
[Locatie] &", "& [Datum] & " aan " & [Naam]
 
nee, dat is niet manier. ik wil graag "aan" onder van de tekst zetten. niet met spatiebalk. of moet ik tweede expressie venster maken?
 
Hallo,
als je bedoelt; hoe kan ik in VBA een regel code over twee regels splitsen dan kan dit als
Code:
=[Locatie] &", "& [Datum] & _
"aan" & [Naam]

als je de tekst in een venster dat le aan de gebruiker laat zien wil splitsen dan kan je een nieuwe regel forceren met de constante vblf (line feed):

Code:
=[Locatie] &", "& [Datum] & vblf & _
"aan" & [Naam]

kr
 
Oh, dan moet ik vba gebruiken ipv expressie? ik kijk morgen en dank je voor hulp!
 
Je kunt geen Regeleindes maken zonder VBA. Hooguit kun je het tekstvak zodanig instellen dat de tekst op het juiste punt afbreekt en naar de volgende regel wordt verplaatst.
 
Wat bedoel je daar mee? VBA is een verzameling functies :). Leg even uit wat de bedoeling is van je formulier, en hoe je het gebruikt.
 
de tekst van rapport moet tonen wat ik geschreven had met VBA maar hij wil niet tonen..
Ik ben lang bezig met zoeken hoe doe ik dat.... hopelijk kan je mij helpen met de bijlagen bijwerken en uitleggen.


Dank voor moeite
 

Bijlagen

  • Database1.zip
    175,3 KB · Weergaven: 28
Je gebruikt de verkeerde gebeurtenis. De gebeurtenis <Bij Laden> wordt maar één keer uitgevoerd, namelijk als je het rapport opent. Daarna niet meer. Dat betekent, dat je bij de volgende records (bij bladeren dus) geen verversing krijgt op je rapport, en dus continue naar de gegevens van het eerste record kijkt. Overigens helpt het als je een voorbeeld maakt met meer records, want dan zie je dat zelf ook heel snel. Met een tabel met slechts één record ga je dat natuurlijk nooit zien :).
Wil je de formule bij elk record dus 'verversen', dan moet je een andere plek gebruiken: de gebeurtenis <Bij opmaken> van de (in dit geval) Detailsectie.
Code:
Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    Me.CustomTekst = [Datum] & "," & vbCrLf _
    & "Aan " & [Initialen] & " " + [Voorvoegsel] & " " & [Achternaam] & vbCrLf _
    & "Welkom bij ons en blabla"
End Sub
En om de tekst dus onder elkaar te krijgen, moet je VbCrLf gebruiken. De Underscore gebruik je op je code netjes visueel op de pagina te kunnen lezen. Verder doet die helemaal niets.
 
De rapport zomaar openen wil hij echt niet tonen en ik moet de formulier gebruiken voor opmaken wil hij wel tonen... Zo bedoelt de gebeurtenis ook.
Tijdelijke tabel is ook gemaakt en zal niet opslaan daarom heb ik andere manieren gedaan:
On Error Resume Next gebruik ik voor als de formulier leeg of half leeg is
Code:
On Error Resume Next
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunSQL "DELETE * FROM Temptabel;"
DoCmd.SetWarnings True

de details eigenschappen had ik nooit gedacht!
Super bedankt voor hulp!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waarvoor je de tijdelijke tabel gebruikt; ik zie die code niet terug in je formulier. Het rapport opent wel degelijk zonder dat je het formulier gebruikt, althans: bij mij :). Zo had ik 'm ook gebruikt namelijk. Als je het actieve record wilt zien in het rapport, dus degene die je in het formulier selecteert, dan kan dat zónder tijdelijke tabel. Kwestie van het filter meegeven bij het openen van het rapport. Tijdelijke tabellen vullen, leegmaken, vullen, leegmaken etc. zorgt er alleen maar voor dat je database groter wordt, zonder dat je kunt zien waar dat dan aan ligt.
 
Ik heb query nodig voor afkorting en omzet tekst daarom gebruik ik het. ik ben maar beginner en dat weet je ook he. ik ben toch blij als hij goed werken.
En datum omzet naar de tekst wil ik graag oplossen:

voorbeeld: 1-1-2020 dan wordt 1 januari 2020. In vba lukt mij niet eens maar in de query staat het wel als ik 1-1-2020 intypen
Code:
& "Aan " & [Ranglang] & "  " & [Initialen] & (" " + [Voorvoegsel]) & " " & [Achternaam] & " is met ingang van " & [Datum] & "
Ik wil [Datum] 1 januari ipv 1-1-2020
Misschien kan je mij helpen?:)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dit proberen:
Code:
& "Aan " & [Ranglang] & "  " & [Initialen] & (" " + [Voorvoegsel]) & " " & [Achternaam] & " is met ingang van " & Format([Datum],"d-m-yyyy")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan