• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

googledrive en VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
Beste alle,

ik wil via vba bestanden opslaan in shared drive maar daarvoor moet ik gebruik maken van de ingelog gegevens van de gebruiker.

echter doe ik iet fout.
Zie bestand.
Het gaat dus om de toevoeging username in de verwijzing.

Thanks,

Ronald
 

Bijlagen

  • test locatie.xlsm
    14,5 KB · Weergaven: 48
Code:
msgbox environ("userprofile")
 
Hai Harry,
Dank voor het meedenken.

vrees dat dit niet echt is wat ik bedoel.

Tijdens het draaien van een routine moet worden uitgelezen waar het document staat wat wordt gebruikt.
afhankelijk van die plek worden er namelijke een aantal rechten wel of niet mogelijk. ( om wijzigingen aan te brengen).
Het bestand heeft in een cel het pad staan. Alleen is dat afhankelijk van de shared drive.
Als dat pad vast staat:

C:\Users\RonaldS\My Files\Google Drive\My Drive

en iemand anders opent dat dan moet dat worden C:\Users\KarinT\My Files\Google Drive\My Drive.
anders werken de macro's niet.

Hoe zou ik dat in een cel of desnoods in vba kunnen vastleggen zodat het steeds meeveranderd met diegene die inlogd.
 
Zoiets misschien?

Code:
Sub j()
a = Split(Range("A1"), "\", 4)
Range("A1") = Environ("userprofile") & "\" & a(3)
End Sub
 
Of met een formule

A1:

Code:
="C:\Users\"&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("\";CEL("bestandsnaam");4)+1;VIND.SPEC("\";CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("\";CEL("bestandsnaam");4))-2) & "\My Files\Google Drive\My Drive"
 
Laatst bewerkt:
Top,

de VBA lijkt te werken. via de formule is minder handig omdat hij vanuit VBA wordt aangepast bij starten van het excel bestand.

Thanks.
Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan