Wifi afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
507
Hallo, verhuist naar appartement met kpn glasvezel internet , binnen in huis overal perfect internet , doch op balkon totaal geen WiFi meer . Tegen raam in kamer perfect, maar andere kant van glas ( op balkon) niets meer... hoe zou ik het kunnen verbeteren. Afstand router experiabox v10 naar balkon is geen 10 mtr.
 
Ander glas moet je niet willen. WiFi biedt de mogelijkheid van snel 5 GHz maar dit dringt moeilijk door obstakels. Probeer dan dus eerst de 2,4 GHz band. Natuurlijk is het ook zo dat je niet weet welke kanalen de beste zijn, deze overlappen elkaar dus laat de router automatisch een kanaal zoeken of kies een paar kanalen verder. Gefeliciteerd met de nieuwe woning.
 
Dat is dan dus HR++ glas, mogelijk nog met warmtewering. Enige wat je er aan kunt doen is buiten een extra accesspoint ophangen
 
Manamana... bedankt voor de link , die is best wel duidelijk met zn uitleg en oplossingen.
Ik zat op 5ghz en heb deze nu mijn ipad en gsm op 2,4 ghz ingelogd en dat gaat beduidend beter vandaag.
En ja er zit inderdaat HR +++ in mn ruiten en schuifpui naar het balkon, wist niet dat dit zo’n erge invloed kon hebben.!
Ook weer van geleerd..ik kom ooit nogeens van een kneus...naar kneusje.hihihihi
Allen bedankt ...
 
Als jou eigen bed er maar staat. Denk er aan wanneer de HR+ vensters een nieuw gegeven voor jullie zijn, dat ze van het minste al kunnen bekrassen. Ik heb dit gehad van een doek waar nog een geborduurd labeltje aan hing.

Een app waarmee je de netwerken in de omgeving kan zien, tegelijk op alle kanalen dat is WiFi Analyzer van Keuwlsoft. Je kan het in een grafiek zien en in een lijst, met hoe de ontvangst ervan is.

De kanalen 1, 6 en 11 zijn aangewezen als afzonderlijk voor de 2,4 GHz band, zonder overlap met elkaar, apart gehouden van Bluetooth verbindingen en het dataverkeer van verschillende stromen is er vaak beter geregeld. Meestal laten providers kiezen tussen automatisch of één van deze. Lees daarvoor dit: https://www.ct.nl/hotline/wifi-optimaliseren/ Succes
 
En ja er zit inderdaat HR +++ in mn ruiten en schuifpui naar het balkon, wist niet dat dit zo’n erge invloed kon hebben.!
HR, HR+ en HR++ glas zijn vaak voorzien van een zeer dun metaallaagje. Dit is gedaan voor een lagere ZTA (zontoetredingsfactor). Nadeel hiervan is dat Wi-Fi signalen hier lastig doorheen gaan. De 2.4GHz gaat hier makkelijker doorheen dan de 5GHz. Bij een lagere frequentie zal het signaal makkelijker door glas gaan; denk aan FM radio 0,1 GHz dat wel makkelijk door glas gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan