Outlook 2016 Default Save locatie veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
380
Beste Helpers,

Ik wil graag de default save locatie van mijn outlook veranderen.

Als ik emails of bijlagen wil opslaan moet deze naar een bepaalde folder gaan. Niet standaard deze PC, C, maar gewoon een pad.


Ik heb dit gevonden op internet. Maar men geeft aan dat het niet altijd werkt als er een soort fout ergens in Outlook zit. Dan kijkt deze naar C:Windows/System32

To change the default location for saving attachments, you'll need to edit the registry.
1. If the folder you save attachments to does not exist, create it.
2. Press Windows key + R to open the run command then type regedit and press OK to open the Registry Editor.
3. Browse to HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Options
4. Right click on Options and create a new string value called DefaultPath.
5. Right-click on DefaultPath and choose Modify.
6. Paste the attachment folder path in the Value Data Click OK to save the value then close the Registry Editor.
7. You may need to restart Outlook for this change to take effect.

Iemand enig idee waar ik nog meer kan kijken om deze instelling te veranderen?
 
Er is volgens mij geen instelling waar je dat kunt aanpassen. Standaard slaat hij op in de SPECIALFolder Downloads dacht ik. Er is weinig mis met de Registry aanpassing, tenzij je, zoals ik, geen rechten heb in je werkomgeving om dat te doen. Voor thuis is het geen enkel probleem.
 
Hij pakt het toch nog niet lekker.

Zodra ik outlook geopend heb gaat deze wel naar de laatst gebruikte folder-locatie. Dit moet toch te sturen zijn?
Bij opstart is er dus geen laatst gebruikte folder.
 
Wat ik lees is dat de registeredit onder 2016 niet zou werken. Zelf geen Outlook maar kijk als die er is, de defaultlocaties onder de Office-knop even na. Op pagina 3 van deze link staat nog een suggestie.

Overigens sleep ik (wel een ander e-mail-programma) mijn bijlagen en e-mails simpel naar een snelkoppeling die op mijn bureaublad staat. Dus niks Save as.
 
Laatst bewerkt:
Die registeredit staat wel honderd keer op internet en is dus niet waar. Daar komt het op neer. Een 'deskundige' zegt, het kan niet! Ga naar de feedbackfunctie om dit aan te kaarten. Hier staat het ook weer en een aantal andere suggesties hoe het dan wel kan.

Bestaat het pad wel? DefaultPath is zonder spaties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan