• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestaande regel kopieren naar andere tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abuwaseem

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2013
Berichten
35
Goedemorgen Helpers,

In de userform worden er gegevens genoteerd en deze worden in het tabel (2e sheet "sleutellijst- badging registration") geplaatst.

Soms kan er een verandering ontstaan in een situatie wanneer iemand een sleutel niet inlever. Nu heb ik daarvoor een listbox "Optie levering" met een scroll menu.

In de menu heb ik als optie "Niet ingeleverd" staan. Wat ik eigenlijk wil is dat wanneer ik deze optie kies dat de gegevens vanuit de sheet 2 "sleutellijst- badging registration" naar tabblad "Niet ingeleverde badges" gekopieerd moet worden en dat deze in rode opmaak moet komen te staan.

Dus ik heb een code nodig voor het kopieren naar de juiste tabblad en code voor de lettertype kleur voor rood.

Nou ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen omschrijven. ;)
 
Er zit een wachtwoord op het bestand.
 
Maar zonder bestand. Is de vraag opgelost?
 
Als je even het bestand plaatst met een aantal ingevulde regels waaruit het probleem duidelijk wordt dan zal er vast wel iemand naar kijken.
 
als je de tekstkleur van de databodyrange van je lijst vooraf rood maakt, dan moet je eigenlijk niets meer doen met de kleur en vervalt die regel met kleur in VBA
Code:
     LB_01.SetFocus
      Exit Sub
   End If
   If MsgBox("Correcte aanpassing?", vbYesNo + vbQuestion, "Kijk de gegevens na!") = vbNo Then Exit Sub
   Set ws = Worksheets("Sleutellijst - Badging")
   iRow = ws.Cells.Find(what:=T_id, SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row
   [COLOR="#FF0000"]arr = Array(T_id.Value, CDate(Txtdatum1.Value), txt_voornaam.Value, txt_achternaam.Value, txt_bedrijf1.Value, txt_badge.Value, ListTypeBadge.Value, ListAccess1.Value, TextBox1.Value, txt_Reden.Value, txt_tijdUit.Value, txt_tijdIn.Value, ListAccess2.Value, txt_toelichting.Value, txt_LevList.Value)
   ws.Cells(iRow, 1).Resize(, 15).Value = arr
   With Sheets("niet ingeleverde badges").ListObjects("LOE_3").ListRows.Add.Range
      .Resize(, 15).Value = arr
      .Font.Color = 255                          'RGB(255,0, 0)
   End With[/COLOR]
   MsgBox "De aanpassingen zijn opgeslagen!", vbInformation, "Klaar"
   LB_01.ListIndex = -1
   For Each Ctrl In Controls
      If TypeOf Ctrl Is MSForms.CheckBox Then Ctrl.Value = False
      If TypeName(Ctrl) = "TextBox" Or TypeName(Ctrl) = "ComboBox" Then Ctrl.Value = ""
   Next Ctrl
   Call UserForm_Initialize
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Cow18,

Excuses voor de late reactie.

Ik heb de code toegepast alles werkt naar behoren. De regel wordt aangemaakt in het sheet2 wat dus de bedoeling was maar hij blijft voortbestaan in sheet1 en dus zichtbaar in de listbox en dat is niet de bedoeling.

Wat ik graag zou willen dat op het moment dat ik regel laat verplaatsen naar sheet2 wat dus lukt, maar tegelijk ook laat verwijderen uit sheet1. Zou dit mogelijk kunnen zijn?

Graag verneem ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan