• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen tabellen uit meerdere bestanden (Power Query)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan01

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2020
Berichten
29
Hallo allen,

Ik wil graag meerdere tabellen (uit verschillende bestanden) samenvoegen tot één 'mastersheet' in een ander bestand. Het betreft tabellen welke hetzelfde zijn opgemaakt echter andere 'soorten' bevat in de tabel. Dus tabel 1 is bv. allerlei huishoudelijke apparatuur; tabel 2 schoonmaakmiddelen etc. In totaal betreft het 4 verschillende bestanden (met elk één tabel; maar wel 2 werkbladen). De bestanden zijn zoveel mogelijk beveiligd zodat de eindgebruiker er geen 'rotzooitje' van kan maken. De soortnaam kan gekozen worden a.d.h.v. een dropdown systeem, en hiermee (vert.zoeken) worden verschillende andere vakken automatisch ingevuld.

Nu wil ik graag één bestand waarin ik een overzicht heb van al deze soorten, waar de verschillende bestanden (met tabel) dus als het waren samengevoegd worden én automatisch vernieuwen wanneer er wijzigingen plaatsvinden in een van de tabellen.

Ik heb al een aantal filmpjes gekeken om dit gedaan te krijgen d.m.v. Power Query, ondanks dat ik alle stappen volg geeft hij als ik 'opslaan en laden' heb gedrukt enkel één tabel in het document, de andere 3 tabellen blijven uit en ik krijg dan ook de volgende error: [Expression.Error] De sleutel komt met geen enkele rij in de tabel overeen.

Het betreft overigens bestanden waarin Macro's gebruikt worden om één nieuwe rij in het beveiligde bestand toe te voegen. Ik heb al getest of het aan de macro's ligt, echter krijg ik precies hetzelfde bij bestanden zonder macro's.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik het wel voor elkaar krijg?
 
Het kan zeker. Plaats eens je bestanden of voorbeeldbestanden.
Je moet in ieder geval de route (Gegevens ophalen -> Uit Bestand -> Uit Map) gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Hierbij twee voorbeeld bestanden, indeling/formules zijn hetzelfde echter inhoud is anders.
 

Bijlagen

  • 10.032 KW05 Dag registratie Tuin.xlsm
    30,1 KB · Weergaven: 45
  • 10.031 RD14 Dag Registratie Huishoudapperatuur.xlsm
    30,1 KB · Weergaven: 26
Ik heb ernaar gekeken. Ik kreeg dezelfde expression fout. Na een tijdje proberen blijkt het dat de tabbladnamen hetzelfde moeten zijn.
 

Bijlagen

  • Test test.xlsx
    26,4 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Dank u wel voor het meekijken. Ik heb dit nu zelf geprobeerd met de voorbeeld bestanden en zie inderdaad dat het werkt. Super!!

Nu heb ik het ook geprobeerd met mijn eigen documenten en daar lijkt hij het nog niet te doen.. Ik zie nu in het voorbeelddocument geen error meer staan (was hiervoor wel), alleen zodra ik hem opsla en laadt geeft hij toch weer een error. Heel vreemd. Ik ga er nog wel even mee stoeien om te kijken wat er dan nog mis zou kunnen zijn..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan