Kan Windows Insiide-Programma niet openen op PVC van vriend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal.

Het lukt me niet om Windows Insider-Program te openen op PC van vriend.

Er wordt opgegeven als fout/manko: De Diagnostische Gegevens moeten volledig Beschikbaar gemaakt worden voor inzage.

Alleen de knoppen hiervoor zijn grijs (en dus onbenaderbaar)

Wat kan ik hieraan aanpassen zodat ik die Diagnostische gegevens WEL aan kan zetten?

MVG
Dukkel
 
Instellingen > Privacy > Diagnostische gegevens ...
en daar alles aanzetten wat je maar kan om zoveel mogelijk gegevens terug te sturen naar MS.

Wel zeker zijn dat je vriend dat ook wel ziet zitten hé !!!
 
Hallo DigiCafee

Het probleem is dat alles wat aangezet kan worden, heb ik aangezet.

Maar er zijn een paar, naar mijn idee belangrijke instellingen die grijs zijn, en zich daardoor dus niet aan laten zetten.

Ik ben bang dat ik de hele Windows installatie opnieuw van voren af aan moet installeren.

Er is volgens mij één afstelling die vraagt of de Diagnostische instellingen ingesteld moeten worden ja of niet.
(Afbeelding komt van mijn eigen PC, alwaar de Win10 Inside Preview Wel gelukt is)
2020-08-05.png

En blijkbaar kun je die instelling achteraf niet meer aanpassen.

Mvg
Dukkel
P.S. Ik weet natuurlijk wél zeker, dat m'n vriend het ook wel ziet zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een document hoe je die dingen allemaal kunt afzetten ... misschien dat je diezelfde zaken wel even kunt checken en waar in het document staat om ze af te zetten, ze dan kan afzetten...
Lijkt me poging waard...
 

Bijlagen

  • How to disable Windows Telemetry.pdf
    618,2 KB · Weergaven: 25
Hallo DigiCafee en route99

Ik ben gestopt met Win10 Insider Preview. Zowel op mijn PC als ook op de PC van m'n Vriendin

En wel om de volgende reden:

Even de juiste stand van zaken voordat ik gestopt ben:

Op mijn PC's lukte het wel om Win10 Insider Preview te installeren.

Alleen bleek dat na installatie, dat Office2019 door onverklaarbare redenen niet meer geactiveerd was

En ook het activeren van een nieuwe versie van Office2019 juist geinstalleerde versie bleek niet meer mogelijk.

Dus ik heb op mijn 2 PC's hun respectivelijke Backup's teruggezet. Dus nu ben ik weer net zo ver als 2 dagen geleden.

Dan maar geen PREVIEW van de komende update's, nu wacht ik gewoon wel tot ze aangeboden worden door Microsoft.

Uiteraard heb ik ook het bijltje er bij neergegooid bij de Win10 Inside PREVIEW van m'n vriendin.
 
Dus de vraag kan op "opgelost" gezet worden...?
 
Jawel route99
 
Wijze beslissing want je hebt een totaal verkeerd beeld van wat een Insider Preview eigenlijk is...
Is helemaal géén snelle aanlevering van een uiteindelijke versie maar een test-versie waar allerlei fouten in zitten en het is juist de bedoeling van het Insider programma om daar tegenaan te lopen en MS te helpen ze te vinden.

Mag dus gewoon NOOIT op een PC geinstalleerd worden die je ook voor andere dingen wil gebruiken !!!
 
Halo DigiCafee

En zó is het.
 
Over het algemeen raden we niet aan om over te schakelen naar Insider Previews van Windows 10 op uw hoofd-pc of een pc waarvan u afhankelijk bent van daadwerkelijke stabiliteit. Als je nieuwsgierig bent naar een glimp van de toekomst en feedback wilt geven, raden we je aan de Insider Previews op een virtuele machine of op een secundaire pc uit te voeren.

Iemand die kennis van zaken heeft en dat leuk vindt moet dat vooral doen. Ik zie het nut niet. Microsoft doet toch niet wat de mensen aandragen en wat is het nut van keer op keer "nieuw, "verbeterd recept" etc.? Telkens moet altijd alles anders! Begrijp ik niet. Ik wil en moet gewoon werken op mijn pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan